Lussebullar !

Hej halloj.

Igår efter dagis och jobb så kom jag och Arvid på att vi skulle baka lite lussebullar.
Vi kom hem vid 16.30.
Skalade först potatis och slängde ner i en kastrull, sen ner med köttfärs i en bunke, ägg, kryddor och lite annat tjoff.
Medans köttfärssmeten drog, så slängde jag ihop degen och ställde den på jäsning.

17.30 var middagen färdig, Potatismos och biffar. Arvid åt mer än mig, och sa tt det var gott. :)

När middagen var uppäten så var det dags för det bullbak.
Jag och Arvid lyckades tillsammans göra ca 60 bullar.
Arvid höll sig vaken ända till kl. 20.45, eftersom han ville göra färdigt bullarna... sötisen min.





Världens finaste lussebullar !! Arvid har gjort dem helt själv!  :)



Mina bullar, inte alls lika charmiga som Arvids.. men goda iaf :)





Postat av: Modern.....

Åh mormor vill smaka.. dom ser så goda ut.. :)

2011-12-01 @ 22:35:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits