Finska kakor, våffelfrukost och dödsmetalfrisyr...

God kväll :)
Hoppas att ni haft en toppendag, för det har jag haft.
Började morgonen med en sovmorgon, vilket var såå skönt.
08.00 var det min tur att kliva upp, och sambons tur att sova.
Jag och Arvid gjorde då lite våfflor till frukost, mkt populärt.

Morgontrött kille mumsar goda våfflor.

Givetvis så skulle även Johan få våfflor tyckte Arvid...

Mamman fick också våfflor :)


När frukosten var klar, så kände jag att jag inte var färdig i köket.
Jag hittade en recept som hette "Kanelhjärtan"
Själv tyckte jag att det var roligare med Mumin och Lilla My....
Och eftersom jag några gånger i livet ätit Finska kakor med kanel på,
så döpte jag om dessa till "Fridas Finska finkakor"

Receptet på kakorna får ni här :
Efter kakbak och sovmorgon för både mig o sambon så var det dags för shopping.
Jag lämnade pojkarna hemma och begav mig till Stinsens shoppingcentrum.
Dagens mål: En julfestutstyrsel...
Hittade: Strumpbyxor, klänning, kavaj, örhängen och skor.
Jippie! :)
Nu har jag kläder färdigt till både Torsdagens och Fredagens julbord!!
När jag kom hem så var jag ju väldigt taggad på julbord....
Och vet ni... det blev julbord!!
IKEA har julbord för 99kr , Mums !!
Alla som äter julbord får ett klistermärket att sätta väl synligt på tröjan.
Sen är det bara att mums så mycket man vill, helt underbart!
Dock så hade vi ju en liten kille på 3 år med oss, så idag fick man äta snabbt.
Jag åt två stor tallrikar på ca 15 minuter, måste vara något slags rekord :)

Arvid hittade en stor fin gran på IKEA..
Nu på kvällen har jag även hunnit med att slänga i en hårfärg i håret.
jag kan nu medela att jag ser ut som en dödsmetalldiggare.
Förhoppningsvis så ser det vettigare ut när det är torrt.
Nu ska jag slösurfa och läsa lite andra bloggar.
Tack för idag, slut för idag.
Puss & Kram !




Postat av: Anonym

Du vad stor Arvid har blivit!! :)

2011-12-05 @ 09:55:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits