Varför?

Då var det dags för dagens "inte bara familjen" inlägg....

Och det handlar om "varför"....

Varför solar jag inte 2 gånger i månaden, när jag mår så mycket bättre då?
Varför går jag inte ut och går minst 1 timme /dag , jag har ju tid !
Varför klipper jag mig endast 2 gånger /år, när jag borde klippa mig oftare ?
Varför äter man skitmat(junkfood), när det är så enkelt att laga god mat själv?

Är det för att det är enklare att bara skita i allt det där?
Bara skönare att sitta i soffan, istället för att promenera?
Skönare att städa garderobern, än att släpa sig iväg och sola?
Skitmaten då... vad beror den på ? Maten finns ju i kylen o frysen...
Ren jävla lathet är svaret på alla mina frågor.. suck.


Nä', jag måste nog höja nivån på mina inlägg som inte skall handla om familjen....

Återkommer /Frida!





Postat av: Modern.......

Men HALLÅ där..du skriver beror på LATHET..men igen skriver jag HALLÅ där..Jag ser er med helt andra ögon..Ni är en fantasktisk liten familj..som allatid planerar saker..varje dag nya äventyr..träffar vänner oftast varje dag.Jag har ätit massa god mat hos er..egen gjord..du/ni städar alltid..allt på sin plats..tänk bara på Arvids garderob som hämtad ur en inredningstidning..tänk när du hade egentid förra veckan då städade du allt..när jag hämtade er på tågstationen så följde jag med upp en sväng..det jag tänkte på var att allt var perfekt varje pryl på sin plats..den minsta lilla nalle satt där den skulle..och promenaderna ni är ju ute med Arvid hur mycket som helst..näru vi har nog olika uppfattningar om det hela..en sak till du jobbar två dar i veckan nu..så om ni sitter i soffan i bland..och äter mat som är lättare att göra så njut av allt..det är ni verkligen värd..

2009-09-15 @ 09:04:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits