En helg fylld av presenter, ballonger och släktingar !!

Hej på er !

Nu är det verkligen dags att blogga igen =)
Våran helg har verkligen varit superbra!!

Fredag:
Arvid vaknar tidigt, och ivrig över att ha födelsedag!
När vi bytt nattblöjan så går vi in i vardagsrummet...
Arvids ögon blir stora när vi kommer in ..
I vardagsrummet står ett fin tält, en tunnel och massor av paket !!!!
Arvid blir genast nyfiken på tältet och tunneln.. provar båda !
Glädje !!
Sen blir det paketöppning, och Arvid blir såå glad över sina paket!

Glädjen över tältet o tunneln var stor !!


(dock så byttes tältet till ett annat tält, kommer bild längre ner !)

Ögonen bara lyser.. du är så vacker lilleArvid !!




Jättekul med tunnel !!



Fick lite andra paket också (klicka för större bilder!)


Fick lite mer också, men ej fotat ..

Fredagen bestod av kramar, mys och förberedelser inför kommande gäster !
På kvällen kom Arvids farmor, farfar och gammelfarmor !
Arvid blev jätteglad och fick några paket på kvällen !

Pappa hjälpe till att öppna paket !



EN TELEUBBIE !!!!!!


Arvid blev otroligt lycklig över sin tubbie !!!
Han kramade och pussade den massor =)


På lördagsförmiddagen så åkte alla utom jag till stan.
Jag fixade inför kalaset, tårta, ballonger och annat fix....
14.55 Dem kommer hem från stan
14.59 Jag blir färdig med förberedelserna
15.00 Resten av gästerna kommer... pust ! :)

Prinsen ville äta tårta...



Tårtorna som jag bakat !



Mums sa Arvid...



Arvids båda "gammelfarmor" var på kalaset !



Jag och Arvid !



Carl-Henrik och Arvid !



Mmmm.. gott !!





Farmor & Mormor var fikasugna !



Morfar, Agneta, Farmor och Mormor !



Kalasfinaste prinsen !



Kalasfin mormor!



Efter fikat var det dags för paketöppning!!!!



Öppnar själv...



Så duktig han är !!!!  Dessa fina terrängdäck fick han av morfar o Agenta!



För att ni inte skall bli totalt uttråkad av Arvids alla paket, så lägger jag små bilder.
(om ni vill se större, så klickar ni på dem )
Från morfar och Agenta fick han även denna stora björn!
Sittpufen fick han av mormor !


Garage från mormor !


Tåg med klossar från mormor!



Brioleksaker från farmor o farfar!


Och även en Finskjorta!


Plyschdress !


Po.P kläder!


Pyjamasar !


Spis med tillbehör!


TeletubbieDVD !


Teletubbie !


Vinterkängor !


Fina blommor från gammelfarmor Annmarie !


Långa farbrorn och skosnöregubbe fick han också !


Från gammelfarmor Elsie fick han musikinstrument och en peng !!


Gammelmormor och gammelmorfar hade skickat en fin overall !


Och även fina vintertillbehör från dem !



Familjen Måsgard hade skickat fina gipsigurer !


Po.P Dress från farmors arbetskamrat Biggan !!



Fin tåg från Biggan !


Jag kan inte säga nog med tack... Arvid fick så många fina saker !!!
Helt perfekt !! TUSEN TUSEN TACK !!!!!

(Hoppas verkligen inte att jag glömt något/någon !)

När Arvid hade somnat, vilket han gjorde utan protester denna kväll...
så var det middagsdags för oss stora kalasbesökare....
Middag och bus :)

Jag trodde inte att min mamma gillade att tälta... så fel jag hade ! hihi...
(Detta är förresten Arvids nya tält, som vi bytte i affären !)


Mormor ville även testa tunneln... hihihi...



Snyggt kort morsan .. hihi...




Arvid kramades mycket med denna fina nalle som han fick av morfar o Ageneta !



När natten kom så somnade vi alla i våra sängar.. helt slut var vi !!



Idag Söndag så var vi och busade på Drakborgen!!

Arvid var ivrig att visa Drakborgen för farmor!



Gammelfarmor hade nog minst lika kul som Arvid !



Farfar kastade bollar på oss som vågat oss upp på övre våningen...!



Vi byggde med Lego !



Farmor åkte kana !



Rooooligt !!!



Farmor hoppade hoppborg för första gången i livet !!!



Efter drakborgen så åkte vi hem för att äta middag.
Middagen köpes idag på världens bästa pizzeria !
(Pizzeria Favorit i Johannedal)
Vi köpte kebabrulle, absolut den godaste rullen jag ätit i mitt liv !
Sen var det dags att vinka och återigen tacka för alla paket ..

Jag och Arvid åkte ner på bowlinghallen för att titta när mormor spelade bowlingmatch.
På bowlingen fick Arvid återigen paket !
Farbror Kjell hade fixat en superhäftig present till Arvid !
Hans första bowlingklot med stativ som hade namn och födelsedatum/vikt/längd ingraverat!!

Såå häftigt !!! TACK SNÄLLA !!


Arvid somnade vid 20.00.. inga proteser idag heller ! :)


Måste nu berätta att jag började skriva detta blogginlägg klockan 21.00..
Nu är klockan 23.17....

Det fanns ca 300 bilder att titta igenom och välja .. är helt slut i skallen !!

Nu skall jag sooooooova !

KRAM och godnatt .. Tack igen alla !!!!!!!!




Postat av: Anna

Mysigt med kalasandet, man brular vara helt knäckt efteråt. Både föräldrar & Barn hihihi

Gulligt du gjort med en liten minitårta till Arvid =)

Postat av: sparriz

otroligt mycket fina bilder och presenter:) Nu kommer arvid bli en hejare på att laga mat med en sån fin spis:) tack för trevlig dag idag. Kram

2009-10-05 @ 14:34:57

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits