Fredag hos oss...

Hejsan !

Då var det fredag, och imorgon är det helg..
När jag var en hårt arbetande kvinna(tjej) så var jag verkligen lycklig när helgen kom..
Nu är jag istället ständigt lycklig.. hihi.. :)

Idag har jag och Arvid haft fullt upp som vanligt !
10.30 skjutsade vi pappan till jobbet, sen åkte vi vidare till banken !
Arvids sparkonto blev ett fondkonto, och han fick då en spargris av bankmannen! :)

Sen åkte vi och kollade om min nya mobiltelefon hade kommit.. men icke..
Vidare till min mamma för lite kaffe i vårvärmen!

(du é lika fin osminkad och ofixad i håret,, ja ! inget tjat.. :)  )

Sen blev det en sväng hem för att Arvid skulle få mat, vilket han inte ville ha..
Men lite lek först gjorde iaf att han åt liiiite yoghurt iaf !


(varför ligger det saker under TVbänken?? )

Efter yoghurt och lek på golvet så ville Arvid (läs behövde) sova...
Ca 30 minuter, sen ville han INTE mer.. häpp sa jag..

När Arvid vaknade åkte vi till Ica Maxi och storhandlade! 850kr fattigare denna gång!
Vi var inne i butiken ca 1 timme, Arvid var världens snällaste bebis och satt bara och tittade
på allt och alla :)

Världens duktigaste pojke !


När vi kommit hem med all mat (fatta vad stark jag är som bär Arvid + mat för 850kr !)
så var det dags för Arvid att äta kvällsgröt...
Men den ville han knappt heller ha.. jag lockade välling som fick drickas med sugrör, var helt ok tyckte han först...
Men sen blev han mer tveksam.. :)


Men vatten gick iaf. i honom idag. tur det !



Arvid är jätteduktig och dricker själv...
Sitter och kollar ut på en fågel som satte sig på vårat balkongräcke...




1,5 timmes kamp hade vi sen ...
Arvid ville INTE sova, men var så trött att han knappt kunde hålla ögonen öppna..
Tillslut så vann jag... eller sömnen.... :)

Han sover nu jätteoroligt... vaknar var 30:e minut och vill ha nappen istoppad.
Verkar nästan som om att han drömmer... för han vaknar inte riktigt, men vrider och vänder på sig...
lillfisen ...

Om ca 1 timme kommer stora älsklingen hem!! Blir dock bara hemma ca 1timme..
Sen skall bebis ner i bilstol och följa med och skjuta pappan till bussen :(
Kommer verkligen att sakna honom massor!

Hej så länge!




Postat av: Farmor

Världens finaste ponke det är du

fafa famo

2009-05-16 @ 05:11:51

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits