Gårdagen och dagen!

Hej på er!

Lite dåligt med bloggning igår och idag. flåt...

Igår var jag, Arvid, CH,
Nelly och Evelina på Drakborgen!!
Arvid var mest trött och gnällig. men Nelly däremot tyckte att det var jättekul!!
CH fick hålla båda bebisarna medans jag och Evelina åkte kana :)
Nelly var nöjd och glad, men Arvid ville INTE...sötnosar!!


Efter Drakborgen åkte vi hem och gjorde "ingenting" (plockade, åt, sov och surfade)

Arvid blev mer täppt och även mer hostig ju längre kvällen gick..
När jag och CH skulle sova vid 23.30.. då bestämde sig Arvid för att vara vaken...
Kring 02-tiden somnade han dock igen.. för att återigen vakna 05....
Men jag lyckades övertyga honom om att det var natt.. så vi sov till 07-tiden...


Idag har jag och Arvid varit hemma och slappat...
Eftersom Arvid är lite förkyld, så slapp han ta sin "5-månaderspruta" idag..
Trots att Arvid är sjuk så ville han åka och hälsa på pappa på jobbet :)
jag åt lite mat, inte grillbiff ;)   Blev supergod korvstroganoff med ris.. mmm...

Igår fyllde lillprinsen 5månader!!!
Idag fick han 5.månaderspaket av mormor och Kjell :)
Rolig hund som låter när man drar den ! :)


Måste så klart testas direkt !!


Han fick också en supersöt haklapp ;)



Även jag fick paket!!!
En försenad namnsdagspresent :)
2 tékoppar av samma slag som vi fick på alla♥-dag
Dessa var dock gröna!


Både jag, Arvid och CH säger TUSEN TACK :)


Tänkte visa lite hur Arvid har utvecklats :)
Bilstolen blir konstigt nog mindre och midre ...
Eller är det Arvid som vuxit sååå fort?!?!

1 dag



ca 1 månad


ca 2 månader



Ca 3 månader



Ca 4 månader



5 månader +1 dag !


Som ni ser så är lillprinsen inte riktigt frisk.. trött, men ack så söt !!
Han håller nu på att växa ur sin bilstol.. snart dags att inviga nya stolen.



Inläggets sista bilder visar vad Arvid tycker om att vara sjuk.....

Det svänger fort när man inte är 100% frisk...
Sekunderna innan var han nämligen jättenöjd :)


Men som tur är så plockar mamma alltid upp Arvid när han vill komma upp i famnen :)

Läsa bok är mysigt när man är liten och sjuk...




Tack för idag !

Kram från oss till er!




Postat av: pernilla

Ja det skulle kunna varit jag ;) Duu hade du den där boken jag frågade om för ett tag sen? Tjingeling.. Mår arvid bättre?

Postat av: ullis bullis

Gud va gullig man kan vara fast man är så där missnöjd, själv är det ingen som tycker om mig när jag är så där gnällig.

Men det är klart jag är ju inte lika söt,haha höll på att glömma....

2009-03-03 @ 22:23:21
Postat av: Maria

Uscha för förkylning...

Men på näst sista bilden, så var det inte roligt att vara Arvid... Lilla vännen! Bra mycket bättre att mysa i mammas famn! Det tyckte Hugo idag också. Han ville inte somna i sängen, så han fick somna hos mig i soffan :)

Krya på dig Arvid!

Hälsa mamma och pappa.

2009-03-03 @ 22:27:37
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: Hugo

Ett sent Grattis på din 5 månaders dag!!

Kram från Hugo

2009-03-03 @ 22:28:32
URL: http://misan80.blogg.se/
Postat av: pernilla

låter som en plan. hörs då vi har friska barn :) krya på arvid!

2009-03-04 @ 06:51:12
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: dess

Han är ju så söt=)

2009-03-04 @ 10:12:54
URL: http://dessthea.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits