Arvid, en blivande sångare?

Hej !

Sitter här och drar in luft genom näsan... rent och fräsch... mmm... Underbart!
Jag har städat hela lägenheten, så fint så ...

Idag var det familjegudstjänst med babysångsgruppen i bosvendjanskyrka!
Jag o Arvid övervägde med oss själva... ska vi.. eller ska vi inte?
Jag tycker om att sjunga, jag tycker om att fika... och fika skulle man få...

MEN... jag gillar inte sagorna som berättas i kyrkan.. gillar inte skuldbeläggningen.
"i dag har vi förmånen att få skänka kollekten till Sveriges behövande barn"
Och så kom 2 st stackars konfirmander med sånna där bössor som man skall lägga pengar i...
Jag och Arvid gav inga pengar.. för vi ska spara pengarna och köpa glass till sommaren istället.
Mormor Eva gav en slant...

Hur som helst så beslutade vi oss för att åka och sjunga ..
MormorEva kom och var sällskap! :)
Arvid tyckte att sången var kul... men sen på fikat så var det inte lika kul..
(trots att jag mutade honom med blåbärsgrädde!!)

Här är vi uppe och "uppträder"






Efter sång/fikastunden åkte jag och Arvid till bowlinghallen och gosade med pappan!
Pappan var trött, men blev pigg och glad när vi kom :)  (eller var det för att Arvid kom? hmm)


Arvid somnade i bilen på vägen hem kl 17.00... och sen dess har han sovit (ätit 1 gång)
Tokfis... man kan ju inte göra kväll redan 17... men men...


Nu ska jag fixa färdigt det sista här hemma!

Imorgon är det Måndag, och då är våran Carl-Henrik ledig! UNDERBART!!!


Kram o hej!




Postat av: Mia

Tack för inlägget på min blogg! :)

Din kusin Jenny och jag började brevväxla när vi var runt 9 år och har skickat måååånga brev till varandra! ;)

Jag bodde i Lund ett tag för nåt år sen och då jobbade vi tillsammans ett tag på en förskola där. Trevlig kusin! :)

/Marie

Postat av: Jennie

Jättekul med babysång!

2009-03-23 @ 18:07:59
URL: http://sliparen.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits