Varför vara hemma när man kan vara borta?

Hej på er !

Inte ofta jag bloggar ifrån datorn nu för tiden...

Skall försöka att minnas veckan som passerat...

Måndag:
Fikamys med Evelina och Nelly.
CH var på bio med Edde o Michael.

Tisdag:
Nu tyckte vi att det var dags att åka lite bil igen.. hehe.
Packade väskorna och shoppade lite mat, sen åkte vi till underbara Barsta !
Vi köpte en DVDbox, C/O Segermyr... alla 5 säsongerna...
När vi kom upp till Barsta så packade vi in oss i huset, sen tog vi en promenad ner på byn.
Köpte rökt sik.. gott gott !
Dagens middag blev bakadpotatis med rökt sik och skagenröra. mycket gott !

Onsdag:
Eftersom ingen klippt gräset i Barsta så var det ca 50 cm långt !
Carl-Henrik hade alltså att göra hela dagen lång...
Jag och Arvid satte oss i bilen och körde mot Nordingrå.
Där köpte vi glass och sedan kollade vi i kyrkan och på lite andra sevärdheter..

Reprisbild.. men han är så himla söt ... :)

Vi köpte även kött att grilla och andra tillbehör.
Sen åkte vi hem med maten, men sen vidare till Hilmas Café där vi fikade.
På kvällen grillade CH köttet och gjorde potatis i ugn. supergott ! :)

Efter middagen kom besök !! 
Emilie, Johan och Stella !!
Vi umgicks och drack lite gott och åt snacks...


Torsdag:
Efter en nästintill sömnlösnatt (pga. Arvids nattkrångel) så vaknade vi så där vid 05.30...
Mli å Stella kom upp vid 09.tiden.. å Johan yrade sig ner för trappen vid 13-tiden. haha..

Jag, Arvid, CH , Emilie och Stella tog en promenad på byn....

(bilderna stulna från mlish.se)

När alla hade fått frukost i magen så åkte vi till Norrfällsviken för att spela minigolf !
Jag personligen är världens sämsta minigolfspelare.. menmen..
Johan, CH o Mli hade en hård kamp tills att det återstod 3 banor... (då fick Mli spatt å halkade efter)
CH o Johan låg lika till sista banan.. självklart vann CH dock ;)

(bilderna är stulen från mlish.se)

Efter minigolfen åt vi middag på en restaurang i norrfällsviken. gott!

(bilderna är stulna från mlish.se)

På kvällen gjorde CH middag till oss alla.
Grillade korvar och hans special potatissallad. Mycket gott !!
Sen blev det TV-spel för hela slanten !

Bus på golvet !

(stulna från mlish.se)

Fredag:
På Fredagen blev det inte så mycket gjort....
Vi åt rökt sik och öring till lunch. gott gott.
Sen åkte mli, johan å stella hem till Sundsvall

På kvällen var det allsång utanför Barsta kapell.
Supermysigt hade vi !
Vi hade gjort smörgåsar och hade kaffe med oss.
Tack Siw o bosse för trevligt sällskap, o speciellt tack till Siw som hade hand om Arvid hela kvällen!!


Lördag:
På morgonen hade vi inga planer alls...
men efter ett samtal till min mamma så bestämdes det att hon skulle komma upp och hälsa på !!
Mammas första besök i Barsta! :)
Mamma kom dit vid 14-tiden.
Vi tog givetvis en promenad på byn.. CH åkte till nordingrå och köpte mat.

När CH kom hem ifrån Nordingrå så åkte vi till Bönhamn, där blev det lunch på Hilmas!
Tack för lunchen mamma!



Arvid passade på att bada fötterna i Bönhamn.


På eftermiddagen grillade CH kyckling och Majs ! Till det blev det potatis i ugn.
Stackars mamma klev på en rosenbuske !! Foten blev full av stickor.. ajajaj!!

Efter att maten ätits upp så gick jag och mamma ner till skutskäpparn och lyssnade på trubadur!
En mycket trevlig kväll med massa musik och folk!
01.30 var det dags att gå hem. Arvid och CH sov så fint när jag kom .. sötnosarna...!


Söndag:
jaha, dåå var det bara dagen kvar då...
Idag vaknade Arvid vid 05.30.. jag tog första passet.. rätt så trött...
Arvid åt gröt, sen sov vi 1 timme till. sen gick CH upp med honom, jag sov. sååå skönt!
när jag sen vaknade så hitttade jag mamma ute (solandes så klart!)
Vi drack kaffe och pratade i solen.. sååå skönt..
men rätt som det var så kom mörka moln och förstörde allt.. typiskt.

Till middag idag blev det stuvade makaroner och korv (som jag gjorde!!!!!!)

Vid 17-tiden var det dags att åka hem till sundsvall.
Mamma,jag och Arvid åkte..
Carl-Henrik kommer hem imorgon, stackars blev kvar en dag extra.. någon måste ju klippa gräset osv.
Saknar honom massor.. men imorgon ses vi igen !!!!

Arvid somnade jättesnällt ikväl.. 20.15 somnade han, och har inte vaknat än...skönt :)
Nu ska jag plocka lite, sen sooooova...

Kram och hej /Frida !





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits