Stora killen tog sprutorna med stil :)

God kväll!

Då har ännu en dag passerat...

Idag var det dags för Arvids första sprutor!!
Carl-Henrik, jag och Arvid skulle befinna oss kl 10.15 på BVC...
Först var det dock mätning och vägning!!
Sist vi mätte och vägde var den 11 December...(dvs 4 veckor sedan)

 NÄR                VIKT               LÄNGD
Födesel        4050gram      55cm
3 dagar         4070gram -------
2 veckor        4300gram -------
3 veckor        4840gram      58cm
4 veckor        5120gram      59cm
6 veckor        5530gram      61cm
8 veckor        6060gram      62cm
10veckor       6470gram      63cm
14 veckor     7360gram        67cm (IDAG)

Så ungefär 1kilo och 4cm sen sist :) 

När han var mätt och vägd så var det då dags för sprutorna...!!!
Han lades på britsen, sen var det 2st sköterskor som räknade...
1...2...3... sen sprutade dem i varsitt lår!
Arvid skrek rakt ut av smärta i ungefär 2sekunder..
När han kom i pappas famn så blev han helt tyst och sen log han mot sköterskorna!
Tack lille prinsen att du fixade det så galant!

Efter BVC så skjutsade vi Carl-Henrik till jobbet.
Jag och Arvid skickade ett sms till Evelina och Nelly !
Vi frågade om dem ville komma på fika, och ja! svarade dem...

Här kommer några bilder från idag...

Snyggaste Arvid och snyggaste Nelly softar i soffan....


Arvid och Nelly verkar ha upptäckt att dem båda har händer :)



Nelly född 10 September, Arvid född 2 Oktober ... Arvid är dock längre, tyngre och större!
Men så klart är dem båda lika söta!!




Det här ser vi på våran vägg hemma i lägenheten.... (skuggor)
När jag första gången upptäckte det så sa jag direkt till Carl-Henrik...
"Titta på väggen, det är ju XXXXXXX"
Ja, vad ser du?



Imorgon får jag och Arvid besök av
Mli !
Emelie ska snart få en egen liten bebis ! Bara 16 dagar kvar till beräknad födsel!!!

Tack för nu /Frida & aRvid




Postat av: Jenny & Carina

Jag (Jenny) tror att det är Bart Simpson som tittar fram upp och ner med sitt hår, och mamma tror att det är Globen, haha. :)

2009-01-08 @ 22:15:56
Postat av: Acca

tjusiga bilder på barnen! ja han såg stor å stark ut arvid:) å så lika de var med svarta tröjor!! sötisar!bra att de gick fint med sprutorna....nu får vi bara vänta på att föräldra gruppen ska börja:P natti natti! kram

Postat av: Johan Nordin

Jag är inne på Globen och kanske man då säger Sthlm men ja kanske båda?

2009-01-09 @ 12:36:34
URL: http://johannordin.blogg.se/
Postat av: kusin j (ja, den snyggaste kusin j alltså ;)

hahahaaa - jag har några polare som bor på söder, vid skanstull, o de har precis den där utsikten från sitt vardagsrumsfönster :D

2009-01-09 @ 14:18:58
Postat av: pernilla

en robot äre :)



arvid blir nog lång å ståtlig som sin far va? alfred var 71cm nu. :) han blir kort å knubbig som sin mor.. ;)

2009-01-09 @ 18:17:02
URL: http://pumzan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits