Världens bästa sambo... inget snack om saken!

Halloj igen !

Jag måste bara säga att jag verkligen har världens bästa sambo.
Ni som säger emot, ni har fel!

Jag har nu varit gipsad i 37 dagar, i dessa 37 dagar har Carl-Henrik helt fått sköta om Arvid.

Nätter
Varje natt har han klivit upp 2-5 ggr för att ge Arvid napp eller nappflaska.

Blöjor
Han har bytt varje blöja i dessa 37 dagar ! Dvs. ca 37*6 =222 blöjor !?!?

Morgonpass
Han har tagit de flesta morgonpassen, dvs. klivit upp mellan 04-06 varje morgon!

Aktiviteter
Han hittar på något med Arvid nästan varje dag. drakborgen, bad, birsta, Stan.

Jag
Dessutom så sköter han om mig!
Han lagar lunch och middag till mig varje dag.

Hemmet
Han städar hemmet, och inte en enda dag har vi haft varken stökigt eller skitigt.

Shopping
Carl-Henrik och Arvid har ensam fått sköta mathandling och klädshopping.
Visst, jag har rullat med några ggr på Birsta.. men det är mest för min skull.

Handboll
I vanliga fall så tränar Carl-Henrik handboll 3 dagar /vecka + matcher.
Nu under denna period så har han inte spelat en enda minut. han har prioriterat att Arvid ska ha det bra!


Han är perfekt, helt underbar!


Hur många killar skulle ställa upp så här mycket?
Många skulle nog låta hemma mer eller mindre förfalla.. inte Carl-Henrik.
Många skulle nog lämna ifrån sig barnen till barnvakt, för att få egentid, inte Carl-Henrik.
De få gånger vi lämnat Arvid till min mamma eller min pappa under dessa dagar, är för att Carl-Henrik skulle på möte med jobbet, eller en arbetsintervju.

Så, han är alltså inte bara snyggast, han är även den underbarasta perfektaste sambon och pappan!

På Tisdag så får jag ta bort mitt gips, och jag hoppas då att jag kan leva normalt igen.
Jag kommer då att låta Carl-Henrik få egentid... massor med egentid!
Han kommer att få sova länge, spela x-box och bara göra vad han vill.



Puss & Kram /Din för alltid ! :)






Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits