Du som bestämmer över vädret.. det räcker nu !

Hej hej !

Dagen!
Ta dig tid att läsa, kanske känns din jobbiga dag lättare när du läser om min ;)


Vägen till jobbet ...gick bra...


Som sagt.. allt gick bra, mycket snö dock...




Arbetsdagen gick bra... men snön vräkte ner...



På väg ut från jobbet.. åhh så fint, kändes superbra....




Men sen började det gå utför.........


Men hallå ! Det här är handtaget till våran förardörr... lätt att komma in !SUCK ! ! !
Efter ca 20 minuters slit så lyckades jag ta mig in genom vänster bakdörr....
Med min onda fot fick jag sedan klätra fram till förarsätet..
Väl där startade jag bilen.. tänkte att bilen kanske tinar om jag sätter på den.

Skulle stänga bakdörren... givetvis gick inte det ! låset var fruset!
Fick klättra bak igen. fick hjälp av en kollega att få bort isen som klätt insidan av dörren.
Så ja.. då gick bakdörren igen.
Klättrade fram igen.

Så var man på äntligen på väg... eller inte!
Givetvis så hade bakrutan snöat igen, lyckades få en kollega att sopa av den. tack!
Sen fick en annan kollega skrapa min framruta som isat igen återigen.
Nu då.. nu kör vi !

Väglaget på timmervägen brukar vara jobbigt, så jag valde att köra via bydalen. dumt.
När jag kom till bydalen så var det en lastbil som parkerat mitt i vägen.

Tänkte köra via sjukhuset och ut på timmervägen.. men såg inget...
Fick då köra in på parkeringen på sjukhuset...
hittade en vänlig själ som sopade av min bakruta. tack!
(varför jag inte gjorde det själv? jag fick inte upp dörren på bilen, satt fast liksom!)

Jag berättade för honom om lastbilen som stod ivägen, så itne han skulle fastna där.
Då berättade han för mig om en lastbil som stod ivägen åt andra hållet också!!!!!

Fick till slut köra via tunadal......
Men var tvungen att stanna på vägen för att krypa ut genom bakdörren för att skrapa framrutan.
Men efter 1,5 timme så var jag tillslut hemma ....ARG, RÄDD och LESS....
(givetvis så klättrade jag ut via bakdörren även här hemma)


När jag kom hem så var det dags för CH att åka på jobbet.
Han gick ut till bilen, och rykte upp förardörren. Fan. varför är inte jag så stark ??!!?


Dagen bättrade sig så snart jag kommit hem:)
Sonen och sambon fick kramochpuss. Sen lekte jag och Arvid fram till 19.00. då somnade han.
Nu ska jag städa. och städa lite till



Hoppas någon orkade läsa... annars blir jag ännu argare ;)



/FRIDA! :)





Postat av: Heidi

Men stumpan vilken jävla tur hem du haft =( Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Postat av: jennie

Stackare! Men du kom hem oskadd iaf!

2009-12-21 @ 20:53:35
Postat av: Linnéa

Hej vännen!... klart man tar sig tid att läsa dina rader!!!, men kunde inte göra det utan att skratta lite för mig själv ler... men suck & pust för vilken resa :)

Kram på er!!

2009-12-21 @ 23:35:18

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits