Allt du kan tänkas vilja veta om mig + lite till... =)

Fridafakta...

FAKTA...
Namn: Frida
Smeknamn: "Lilla my/spy" av mamma å Kjell. "Fislisa" av syster. "Nossan" av CH
Födelsedag: 30/7
Bor: i sundsvall
Ögonfärg: grönmelerade
Hårfärg: brunt m. lite slingor..
Gör: Arbetar på dagarna, lever på kvällarna

FAVORIT...
Färg: Svart
Plats: lägenheten/Barsta
Fordon: Min rosa Mercedes...
Djur: Små snälla...
Affär: H&M
Serie: Just nu..."Rent hus"..
Cafe: Förrut Tinells... Nu Pallas
Skor: Inga för tillfället.. alla känns fel... måste shoppa!!!

BRUKAR  D U ....
Titta på dig själv i spegeln: Ja, så fort jag går förbi en spegel...
Gnälla: Jodå... men inte allt för ofta..
Sova: Japp, försöker att sova minst 7 timmar/natt
Försöka vara annorlunda: Inte annorlunda, men kanske inte supervanlig heller...
Hata folk: Hatar gör jag aldrig, kan dock tycka mindre bra om vissa =)
Lita på folk: Ja, om jag känner personen väl

NÄR ...
Åt du senast:
för ca 20 minuter sedan (Rismix med tonfisk !)
Läste du en bok senast: Förra veckan
Var du på konsert senast: Konsert.. bra fråga...
Köpte du något senast: För ca 1,5 timme sedan... mat för 250:-
Sjöng du senast: I bilen på vägen hem...
Klagade du senast: Har klagat en hel del på Dagbladet på sista tiden...

HAR DU...

För många vänner: Nä... Lagom..
Tvångstankar: Inga alls
Psykisk sjukdom: Nej
Brutit några ben:  Nej
Några piercings: Öronen, hade i näsan och naveln... men mognade. haha..
Tatuering: Jepp 5st
Egen dator: Ja
Gjort bort dig rejält: Säkerligen
Bra självförtroende: Lagom
Kysst någon: Japp
Sagt jag älskar dig till någon idag:  JA!! Till Carl-Henrik
Varit kär:  JA!

HUR...

Svarar du i telefonen: "Ja det var Frida" (Vet att jag borde säga: "Ja, det ÄR Frida...."
Fördriver du tiden: Tv, datorn, städa, äta
Mycket pengar har du: Rätt så lagom, skulle dock inte skada med mer...
Tjänar du pengar: Ja...
Bäddar du sängen: Om jag kliver upp sist så...
Ofta diskar du: ca 1 av 5 gånger.. resten sköter CH  =)
Ofta städar du: Lite varje dag...
Går det på jobbet: Tror det går rätt så bra... Dem verkar nöjda..
Ofta träffar du din familj: Vissa flera gånger i veckan.. andra mer sällan
Mycket äter du: Lagom, ibland för mycket...

ÄR DU
Förstående: Jo, om det behövs.
Öppensinnad: Oftast
säker: På vissa saker.
Hungrig: Inte just nu...
Smart: Nja.. frågade CH följande idag "Är tonfisk gjord på Torsk"... så... tyvärr inte.. haha
Barnslig: Ja, men bara då det är ok att vara det
Liten: Ibland...
Rolig: Rätt kul kan jag nog vara.. Men oftast är jag nog inte det..
Pratglad: Om jag är på det humöret så...
Hälsosam: Kan man nog inte påstå...
Blyg: I vissa sällskap.
Lätt uttråkad: Nää.
Arg: inte allt för ofta..
Ledsen: Sällan
Glad: Ja..
Pålitlig: Japp!
Laglig: Alltid (dock en P-bot, och en fortkörningsböter....)
Svår: Vet inte.
Positiv: Ja !
Originell:Nja..
Bra på att ge komplimanger: JA ! bättre än många jag känner...
Bra på att få komplimanger: Så där... kunde väl vara bättre...

VÄLJ:
Katt eller hund: Katt
Vit eller svart: Svart
Vatten eller land: Land
Telefon eller internet: Internet
Musik eller tystnad: Tystnad
Bok eller film: Bok
Leva eller dö:  LEVA!!

Dagens vill ha:
En Apelsinmilkshake !!!
Dagens klädsel:
Jeans, Grått linne, och Svart kofta
Dagens frisyr: Bakåtpuffad lugg, och håret uppsatt med ca 20 hårnålar... (klassiskFrida helt enkelt)
Dagens händelse:
Alla sålda klipp på jobbet...
Dagens låt: Ingen spec.
Dagens planer: Duscha, och sen somna tiiiidigt...
Dagens dummaste:
En kund som bara var omotiverat otrevlig...
Dagens sjuka: Lotten.. fick ont i huvudet =(
Dagens roligaste: Komma hem till CH !!
Dagens favorit: CH ! =)
Dagens köp: Ca 2kilo frukt, och dagens middag
Dagens humör: Helt ok, varken mer eller mindre...

Tre namn jag lyssnar till: Frida, Hurru, Nossan
Någonting jag tycker om med mig själv:  Viljan, kontrollen och  så  är jag snabb att lära  mig..
Någonting jag inte tycker om med mig själv: Har svårt för att skratta
Detta är jag rädd för: Spindlar, hundar, mörker, ensamhet, äckliga småkryp(även stora)
Tre saker jag vill ha varje dag:  En Puss, en kram och massa kärlek
Tre saker jag absolut inte kan göra: Prata tyska, Ljuga, låta bli att duscha minst 1gång/dygn.
Detta tycker jag om att göra: Umgås med CH !
Detta vill jag göra just nu: Lägga mig och sova en stund
Bästa känslan: Kärlek...
Värsta känslan: Avundsjuka/Svartsjuka
3 saker jag vill hinna innan jag dör: Jag vill inte dö...
Min käraste ägodel: Hmm.. dyrast är iaf. bilen...
Något jag vill ha i present: En 12" TV ...(till toaletten.. jag är sjuk...)
Skola/Jobb: Milko
Stjärntecken: Lejon
Favoritdoft:  CHs parfym... eller CH som han är.. =)
Min längd: 173 cm
Favoritcitat: Milko, för bonden i Sverige i nutid, i framtid...
Udda förmåga/egenskap: Fan.. kommer inte på någon alls... =(

Och lite mer .... X =JA
ALLMÄNT
Jag har spillt något i sängen [x]
Jag har varit kär i en kändis [ ]
Jag har kastat mobilen i en vägg [ ]
Jag har velat raka av mig allt hår [ ]
Jag har velat vara det andra könet [ ]
Jag har slagit sönder något [ ]
Jag har samlat på klistermärken [x]
Jag har haft ett plåster i ansiktet [x]
Jag har brutit något ben i kroppen [ ]
Jag har köpt ett klädesplagg jag aldrig använt [x]
Jag har haft matkrig [ ]
Jag har sagt något taskigt om läraren så att läraren hört det [ ]
Jag har varit i slagsmål där det användes knytnävar [ ]
Jag har sportat på fritiden [x]
Jag har varit på maskerad [x]
Jag har ljugit för någon [x]
Jag har gjort sönder ett fönster [ ]
Jag har suttit vid datorn en hel dag [x]
Jag har rivit sönder ett kort [ ]
Jag har lyssnat på en låt mer än 6 ggr på raken [X]
 Jag har varit i London [X]
Jag har en webbkamera [ ]
Jag har velat flytta ifrån min familj [ ]
Jag har åkt vattenskidor [x]
Jag har haft ett bandage runt huvudet [ ]
Jag har varit så full så jag har spytt [ ]
Jag har aldrig varit på bio [ ]
Jag har klippt håret själv [X]
Jag har bytt hårfärg någon gång [X]
Jag har ett lyckonummer [ ]
Jag har fått alla rätt på ett engelskaprov [x]
Jag har sovit bort halva dagen [x]
Jag har gått barfota i en mataffär [ ]
Jag har spytt på grund utav åksjuka [ ]
Jag hatar tivolin [ ]
Jag har haft en dröm men vetat att den aldrig skulle bli sann [x]
Jag måste erkänna en hemsk sak jag gjort snart [ ]
Jag tycker att livet är svårt att leva ibland [ ]
Jag tycker att solen är gul [x]
Jag hatar blyga människor [ ]
Jag har bitit någon [x]
Jag tycker att jag är bäst i världen [ ]
Jag förstår mig inte på teckenspråk [x]
Jag hatar choklad [ ]
Jag har ljugit på den här listan [ ]

SMINK
Använder mascara [X]
Använder kajal [ ]
Använder foundation [X]
Använder rouge/solpuder [X]
Använder läppstift [ ]
Använder läppglans [X]
Använder dipliner [ ]   (vad är det??)
Plattar håret varje dag [ ]
Använder parfym [X]
Använder hårspray [X]

HUMÖR
Blir sur för ingenting [ ]
Har starka känslor [ ]
Skrattar åt ingenting [ ]
Brukar gråta minst en gång i veckan [ ]

 HUMOR
Har särhumor [X]
Skrattar när någon ramlar [X]
Brukar skratta så tårarna rinner [ ]
Är flummig [ ]
Kan skratta åt ett ord som ?kåldolmar? [ ]


KOMPISAR
Har kompisar som betyder mer än livet [X]
Har kompisar som är lika i sättet som du själv [ ]
Har killkompisar [x]
Har tjejkompisar [X]

SKADOR
Har brutit ett ben [ ]
Har brutit en arm [ ]
Har brutit nacken [ ]
Har brutit lilltån [ ]

INTERNET
Har MSN [X]
Har lunarstorm [ ]
Har bilddagbok [x]   <--- Används dock ej...
Har kamrat [ ]
Är medlem på hemsidor man glömt bort [x]

 ÄR DU NÖJD MED LIVET?
Ja [x]

Hur svarar du i hemtelefonen?  Har ingen hemtelefon
Hur svarar du i mobiltelefonen? Beror på vem som ringer...
Ringer det mycket till dig? Ca 5samtal/dag i mobilen
Ringer du mycket?
Ca 5 samtal/dag i mobilen...
Vem ringde du senast? Carl-Henrik
Antal timmar sömn inatt?
Ca 7
Sov du ensam? Nej.. med CH !
Vem sov du hos senast? Svärföräldrarna
Vem sov hos dig senast? Svärföräldrarna
Vem vet mest om dig? Carl-Henrik
Vem vet du mest om?  Carl-Henrik
Vad ser du fram emot?
Fruktsallad med Carl-Henrik ikväll !
Vad vill du ha just nu?
En apelsinmilkshake
Vem hånar du? Karin på jobbet... varje gång hon kommer till jobbet senare än mig.. 
Vem längtar du mest efter?
Carl-Henrik som är på träning =)
Vem vill du helst slippa? Vill inte slippa någon..
Vem stör du dig på? Stör mig på vissa människor vid vissa tillfällen..
Vem vill du sova bredvid inatt? Carl-Henrik så klart !
Vilken buss åker du oftast? Haha... bra fråga... åker inte buss...
Vilken årstid är det nu?
Skulle vilja säga Vår.. men det är väl fortf. vinter antar jag...
Anser du dig själv snygg? Vissa dagar..
Är du kär nu? JA !
Är du en bra partner?  Ja... det tycker iaf jag =)
Pratar du fortfarande med personen du kysste senast? Självklart ! 
Är du polare med grannarna?
Inte polare, men säger "Hej hej"
Har du varit på ett party? Jo.. 
Har du varit utomlands?
Ja.. Thailand, Cypern, England, Danmark, Finland, Norge...
Var är dina syskon just nu?Gettoängen (Kungsängen)
Vilken tid gick du upp imorse? 05.50
Vad gjorde du kl. 2 inatt? Sov..
Vad är det första du gör på morgonen? Duschar, sminkar mig, klär på mig, fixar håret...
Vad ska du göra efter det här? Duscha...

Skulle du kunna tänka dig att delta i en dokussåpa? 
Beror på...
Vilken årstid tycker du bäst om? Sommaren
Brukar du sjunga i duschen? Det händer.. inte ofta dock
Vilken sport tycker du är roligast att se på tv?
Handboll (?)
Tror du på kärlek vid första ögonkastet?
Kan säkert funka...
Vad är viktigast för dig?
Carl-Henrik och övriga i familjen
 Laddar du hem musik och film från internet? Nä.. det är ju olagligt...
Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor?
Lösa bil och bostadslånet, sen shoppa massor !!
Vad är det bästa med julafton?
Julklapparna..nä, menar så klart. nära och kära och den goda maten =)
Tänker du mycket på ditt utseende? Jo...
Är du skyldig någon pengar? Räknas banken?
Är du mörkrädd? Japp !
Bär du glasögon eller kontaktlinser?
Glasögon
Vilken färg är snyggast? Svart... igen
Tycker du matte är svårt? Beror så klart på vilken nivå vi pratar om....
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder?
Inte nu längre..
När går du upp ur sängen en typisk helgmorgon?
08.00- 12.00
På vem/vad avreagerar du oftast din ilska ?
CH...
Hur många gånger har du fuskat på ett prov? inte ofta...
Bor du utomlands? Nä..
Bråkar du och dina syskon ofta?

 Vem är den viktigaste personen i ditt liv? Carl-Henrik
Läser du ofta böcker? Läser och lyssnar på ljudböcker...
Vad föredrar du för sorts filmer? Enkla filmer... sånna man kan sova till
Vad slösar du mest pengar på? Anser inte att jag slösar på något...
Vill du gifta dig? Absolut !
Vill du ha barn? Självklart
Låser du toalettdörren även om du är ensam hemma? Alltid
Vilka tv-program som går just nu har du fastnat för? Rent Hus, "i en annan del av köping"
Vilka husdjur har du haft innan?
En fågel..
Solar du ofta?
Inte ofta.. men ibland
Är du bra på att laga mat? Jag tycker det..
Var badar du helst? I badkar...
Vilka djur är du mest rädd för?  de flesta djuren faktiskt..
Vilk
en musikstil tycker du bäst om? Olika
Vilka språk kan du? Svenska och engelska
Har du någon gång skadat dig allvarligt?
Nope.
Gillar du att dansa?
Nä..
Vad har du för klädstil?Praktisk, stilren
Är du flygrädd?  Nä.. bara i starten och landningen...
Hur vig är du? Inte vig, men överrörlig i vissa leder...
Vad dricker du helst när du är törstig? Vatten
Vilken är din favoritglass ? Dajm och Tiptop !
Tror du på ett liv efter döden?
Tveksam
Vilket mobilmärke föredrar du? Ericson
Tycker du om sushi?
Nej
Vad äter du helst när du ser på film? Godis..
Lever dina föräldrar tillsammans? Nej... Eller tillsammans med någon lever dem. men inte med varann..
Skulle du vilja träna någon typ av kampsport? Nej, det låter jobbigt..
Har du tandläkarskräck? Endast rädd för kostnaden..
Vad heter du i mellannamn? Evelina
Är du en morgon eller kvällsmänniska? Morgonmänniska
Biter du på naglarna? Tyvärr så blir det så ibland... äckligt, jag vet...
Vilka internetsidor besöker du varje dag? Milko.se, gmail.com, aftonbladet.se blogg.se st.nu
Hur ofta motionerar du?  Aldrig.... =(



Hahaha...
Är det något ni inte vet om mig nu?
Shit.... detta tog längre tid än vad jag tänkt... menmen....

Hej hej så länge! /Frida!




Postat av: paulina.

Behöver fräsha upp min mp3, så tipsa gärna om bra band/låtar i min blogg. PUSS FRÅN COLABURK. :]

Postat av: Sanna

rolig lista.

2008-03-10 @ 19:50:18
URL: http://wiiiberg.tjejsajten.se
Postat av: Angel

Jag orkade inte läsa allt det där! :)

2008-03-11 @ 13:07:37
URL: http://angel.blogg.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits