Räkningar, Sagan om ringen och Folktandvården...

Jaha... då var det dags igen...
Räkningar skall betalas....samma sak varje månad...
Först blir man jätteglad då lönen kommer, JIPPIE!
Sen tänker man efter, och *vips* så kommer man på att ca 1/3 del försvinner till räkningar.... kul.....

Tänk om man bara 1 månad/år kunde slippa dessa !!??!
Men nej... varje månad, hela livet... från den dagen man antingen flyttar hemifrån eller på annat sätt drar på sig betalningar...

Vi leker med tanken att man får sin första räkning då man är 16 år (tex. moppeförsäkring...)
Sen leker vi med tanken att man lever tills det man är 90år.

Då skall man i 74 år betala räkningar...
På varje år går det 12 månader...
74*12 = 888 räkningstillfällen.... Kul...


Jag gillar varken räkningar eller "sagan om ringen"... så egentligen borde jag verkligen inte gilla den här filmsnutten.... men jag gör nog det ändå.. haha....


På Fredag har jag fått tid hos Folktandvården....
Kontroll av munnen och dess kondition...
Skall gå med i ett "Frisktandvårdsavtal"
Ruskigt smart !

Man går först på en kontroll, och tandkläkartanten kollar i vilket skick munnen har.
Sen sätter dem en prislapp 39-411:-/månad...
Sen behöver man inte oroa sig för ruskigt höga tandläkaravgifter!
Följaden ingår:
*Lagning av hål
*Lagning ifall man biter sönder en tand
*Akutvård av tänder
*Kallelse till kontroll med jämna mellanrum

I mina öron så låter detta som en bra deal...
Jag hatar att gå till tandläkaren, detta pga. att jag är rädd för jätteutgifter!

Meddelar hur det gick i något inlägg framöver!!

/F.R.I.D.A





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits