Varför fungerar det inte när jag bloggar från mobilen???

Hej  på er alla läsare!!
Jag måste börja med att vara lite arg på blogg.se *grr*
Jag har under helgen skickat massor med mobilbloggar, men bara 1 har publicerats!?!?
Jättetråkigt när jag vill hålla er uppdaterad, men så funkar det inte. men men.
(kanske trillar de inläggen in någon annan dag?)

Nu så.. nu ska jag vara glad och snäll istället :)
Här kommer en liten återberättelse av vårat julkul !!

Tisdag:
Carl-Henrik arbetar, men slutar redan 18.30..
19.30 är vi på väg mot Barsta!
21.00 är vi framme i Barsta...oj så fint dem hade gjort där uppe!!
Överallt var det ljus, julstämningen infann sig direkt !! :)

Arvid sov mellan farmor och farfar...
Då passade jag och CH på att smyga ner och klämma på paketen! hihi


Onsdag:
Äntligen julafton !!
Arvids första julafton:)
Vi började med att äta julgröt och fika gott ..
Vid 12-tiden tog Dagmar och Claes en promenad med prinsen..

Mys med farfar innan Kalle...



Kl.15.00 var det Kalle Anka...
Arvid kollar på Kalle...


Efter Kalle åt vi jättegod julmiddag, köttbullar, prinskorv, sill osv osv osv. :)
Gott gott !!

Kl.18.00 kom Tomten !!!

Tomten hade massor med paket till Arvid!!


Arvid och Carl-Henrik har fått massor av paket!!


Tomten fick en kram av Arvid..


Arvid ville fota sig med sina paket :)


Tomten och Dagmar !


Vi skall inte glömma varför vi firar jul... ehh... ja...söta är dem iaf!



Oj oj oj så mycket paket vi fick !!
Arvid fick nog flest, men han har ju även varit snällast så det var ju rätt :)
Arvid fick massa fina kläder, massa fina saker att bita på, massa leksaker!
Jag och CH fick en dammsugare, och en xbox 360 !!
och varsin pyjamas fick vi också, och jag fick ett jättefint armband!
Jag och Dagmar hade köpt samma film till varandra :)
Abbafilmen :)
Vi fick massa mer saker, men jag väljer att inte räkna upp allt...
för då skulle jag nämligen inte hinna göra annat idag :)
Kommer foton under veckan.. :)

Torsdag:
Idag ville Arvid lära sig hur man spelar Xbox...
Pappa CH lärde honom :)


I övrigt så fikade vi gott, och åt god jullunch på Torsdagen...


Kl. 16.00 var det dags att åka mot Sundsvall igen!

19.00 kom mormorEva och "farbrorKjell" på besök!
Jul igen!!
Vi har en liten tradition att äta Pizza dagen efter jul :)
Så givetvis så gjorde vi det även iår !!

Efter julpizza och "bonde söker fru" så var det paketdags igen!! :)
Jag fick en finfin matberedar, en sån där med degarmar!!
(man kan även mala egen köttfärs i den!)
CH fick en slagborrsmaskin... eller vad var det? hmm.. måste fråga någon sen...
En jättefin kastrull och en stekpanna från Fiskars fick vi också!
Jag fick tuffa strumpor med spindelmannan på :)
Vi fick massa mer också, men som sagt.. kan ej skriva allt.. måste hinna mer idag också :)


Arvid fick en häftig taklampa, en överenergisk tomte och en fin bowlingklocka!
Har tyvvärr inga bilder från igår kväll, men Kjell fotade, så han får maila mig!!

Arvid blev trött och gick och lade sig, då spelade vi "Sundsvallsspelet"
Ungefär som Monopol, men med frågor om Sundsvall.. och gatorna var ersatt med butiker i Sundsvall, jätteroligt!


Vid 02-tiden så var kvällen slut, och vi däckade i sängen...Zzz....


Nu idag Fredag så är CH på jobbet, Arvid ligger och sover en tupplur.. och jag skall försöka att organisera lite här hemma...

Återkommer senare med bilder på alla fina saker vi fått !!

Kram och tusen tack för alla klappar (som vanligt för mycket )
/Frida, Arvid och Carl-Henrik





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits