sär stavningar...

Tänkte jag skulle ventilera lite..
Det finns något som jag stör mig rätt så mycket på..
Det kallas för särskrivningar (jag har gjort en i rubriken med vilja..!)


Tex.
     FEL                            RÄTT
"Sär stavning"            Särstavning
"Jätte stor"                   Jättestor
"Kassa personal"      Kassapersonal
"Kund vagn"                Kundvagn
"Bamse kram"            Bamsekram
"Alve don"                    Alvedon
"Läkar station"           Läkarstation
"Studs boll"                Studsboll
"Huvud värk"               Huvudvärk
"Kött färs"                    Köttfärs

Ni hajjar vad jag menar va?

Om jag själv gör en särstavning, så är det bara att säga till!
Jag hatar att se en särstavning.. så jag vill så klart inte själv göra några.

Stavfel uppstår rätt så ofta på min blogg..
Dels beror detta ibland på okunskap, men ibland pga. att Arvid sitter i min famn :)

Kram och lycka till med att inte särstava i framtiden/Frida!




Postat av: Helené

Jag har fått smämst minne sedan jag blev med Elton, ännu värre efter att jag fick han! :)



Japp, jag använder den msn:en. Tackade ja, men vette tusiken vart du tog vägen?! :/ Hmm..

Postat av: pernilla

fast "Bamse kram" Bamsekram

Behöver ju inte vara fel. Kan ju vara rätt oxå :)

Blire nån hoppgunga? :)

2008-12-16 @ 18:53:46
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: syrran

du vet att det inte finns nått som heter läkarstation va ;)

2008-12-16 @ 19:45:15
Postat av: Frida

Elin/syster: Om man bor i Stockholm så kanske det inte finns några "läkarstationer", men här i norrland kryllar det av dem...

Tror att ni kallar det för Vårdcentral... fjantigt!



Pernilla: Vad är då en "Bamse kram" ??

2008-12-16 @ 22:33:26
URL: http://phridan.blogg.se/
Postat av: Andréa

Åhh..jag kan bara inte hålla med mer!!! Får tuppjuck på särskrivningar!! =)



Hoppas allt är bra med familjen!



Puss!

2008-12-17 @ 07:45:48
URL: http://hideandseeklove.bloggspace.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits