Det gick bra!

Nu har jag träffat dem, och dem har träffat mig.

Var det något som kunnat gå bättre, så säg.

 


D & C var underbart trevliga båda två.

Och farmor, mormor, och kusin m. barn lika så.

 


Vi gick på långa promenader och jag blev kall.

Fick lära mig att mössan på huvudet vara skall.

 


Fick även se kyrkor och höra om historiska saker.

Fick äta tjeckisk mat och från samma land kaker.

 


Dem bodde så fint i ett hus en bit utanför.

Om man skriker riktigt högt kanske syrran hör.

 


Inte allt för långt från dem, bor min syster med sina kära.

Det känns så långt borta, men 40 mil är ju nära.

 


Jag fick även träffa mitt lilla systerbarn Emma i Stockholms stad.

Hon är så liten, men stark och glad.

 


Här hemma i Sundsvall snöar det och det vill liksom inte sluta.

Undrar om man väderguden kan muta…

 


Tack för en underbar helg!

Kram/Frida!






Postat av: znazit

Tack för tipset och länken. Ska ta och kolla in det senare idag.

Ha en trevlig helg


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits