Pysselmamman och öronbarnet.

Halloj.
då var det dags att blogga lite.
 
Idag har jag och Arvid varit hemma, även igår. I måndags var CH hemma med honom.
Förkylning med tillhörande feber och hosta var det de första dagarna.
I natt kom även öronvärken :(
 
Idag åkte jag och Arvid till doktorn ( Till världens  bästa Martina Barnsjukhus!)
Där tittade de i hans öron och såg då en dubbelsidig öroninflammation :(
Stackars lilla bebis!!
Penicillin och en remiss till Öron-Näsa-Hals.
Där skall det utredas om han ev. skall få rör. usch och fy.. min lillprins !!
 
De dagar vi varit hemma har vi pysslat för fullt, massa pärlplattor har vi gjort :)
 
jag täntke jag skulle berätta hur man gör fina plastfigurer som man sen kan leka med!
 
Börja med att sortera pärlorna i färger, eller köp färdigsorterade om ni är lata !
Sen är det bara att komma på ett mönster, eller googla upp en fin bild.
"pärlplatta angry birds" t.ex.
Sen lägger man pärlplattan
 
 
Sen tar man smörpapper, och lägger den glansiga ytan mot pärlorna, och sen stryker man på papperet.
Stäng av ångfunktionen på strykjärnet !!!
Stryk tills du ser att pärlorna smält fast i varandra.
 
Sen är tar du bort papperet och sköljer med kallt vatten på figuren.
när den svalnat efter några sekunder under vatten så är det bara att plocka upp din figur !
 
 
Arvid gillar just nu dessa AngryBirdsfigurer väldigt mycket :)
 
Men han gillar HelloKitty också !
 
och ett flygplan behövdes tyckte han.
 
Och jag hade ett budskap som jag tyckte behövde komma fram!
 
Idag på  morgonen så var han i behov av en polisbil och Blixten :)
 
När man är sjuk så får man äta nästan vad som helst, här hade han beställt rosa gröt :)
Det fixades lätt med mannagryn, saft och några droppar karamellfärg.
 
Igår kväll fick mamman en mycket god drink.
Smakade riktigt riktigt bra måste jag säga!
köps i vanlig mataffär, och sen tillsätter man (frivilligt) lite sprit :)
 
Arvid har blivit en hejjare på att bygga och skapa.
Han älskar sitt duplo, men även vanligt "StorkilleLego"
han sitter superlänge och bygger sen ropar han "Mamma, kom och titta vad jag har gjort"
jag blir sååå stolt över att han har så bra fantasi :)
 
Jag var hos frisören och gjorde lite blonda slingor i helgen, skönt med sommarfrisyr.
 
 
 
Nu ska jag njuta av tystnade och dricka lite kaffe :)




Postat av: Modern..

Vilken tur att mormor kan kolla in vad som händer där nere i Stockholmo..
och stackars Arvid som har ont i öronen..men vilken tur att ni kan göra så mycket pyssel..ni är så duktiga..
Spännande att se vad C-H gör på sina hemma dagar med Arvid..det måste ni också lägga ut på bloggen.. :)

2012-06-28 @ 22:44:05

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits