kåvepenin och Emmakalas!

Hej halloj.
Idag var jag på besök på min nya vårdcentral.
Avlistade mig hos Jakobsbergs Vårdcentral, och listade mig inne i stan, hos St Eriks vårdcentral.
Dels för att jakobsberg inte vet hur man bedriver vård, och dels för att det är mycket smidigare att ha sin vårdcentral nära jobbet :)
 
Blev varmt välkomnad och fick ett mycket bra första intryck där, goa glada tjejer som sa välkommen.
Fick en egen läkare, men han hade semester just idag.
Istället fick jag träffa en doktorkvinna, som jag glömt namnet på.
 
Hon tittade i mina öron och ojjade sig.
Jag hade ju sedan innan en dubbelsidig hörselgångsinflammation.
Nu hade jag även dubbelsidig öroninflammation samt blödande trumhinna.
Vänster öra var vätskefyllt och riskerade att gå sönder sa hon, tiden får utvisa hur det blir.
 
så jag fick Kåvepenin och en avsvällande nässpray utskrivet.
 
Hoppas verkligen att detta löser mitt problem snabbt.
Smärtan är fruktansvärd när jag glömmer ta Alvedon + Ipren var 4:e timme.
 
Idag efter jobbet åkte jag till Kungsänge och grattade systerdottern Emma på hennes födelsedag (fyller på Torsdag eg.)
Hon fick tuffa kläder och lite pyssel, mycket nöjd tjej :)
Winston fick givetvis paket även han, en Rorribil och en tillhörande lastbil, lycklig kille.
lyckliga barn= glad moster :)
blev bjuden på supergod lax och kladdkaka, mums!
 
 
Ligger just nu i soffan och funderar på om jag skall göra något vettigt ikväll, eller om jag bara ska ligga här som en platt sill/säl.
 
Hej så länge!





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits