Ost, min älskade ost!


Dagens pendelpoesi följer här nedan:
Magisk är osten, så gul och så grann..
Tänk vad hemskt om alla ostar försvann!

Landssorg skulle uppstå och folket skulle gråta..
Vår framtid, våra barn skulle oss aldrig förlåta!

Överflöd av mjölk som inte ost får bli..
Undvika detta, kan bara vi!

Om alla äter tre kilo ost var dag..
Så känner tillverkarna att det finns behov och behag!

Glöm ej bort att ost är livets viktigaste föda...
För ostens överlevnad kan jag döda!







Postat av: Modern....

Oj..är det verkligen sant..jag har inget förstått men jag är kanske en Tant.. men jag ilar som vinden till affären med fart för jag vill rädda världen jag med så klart.. :)

2011-09-27 @ 09:15:12
Postat av: FavvvoKjell

Hej Lilla-My!

Vi väntar på pallen med olika prover på ost till oss på Bowlingen...så att vi vet vilka sorter som vi sedan ska köpa...du har våran adress :)

2011-09-27 @ 15:18:01

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits