Jobb, förkylning och lite bakning!

God kväll.

Idag är det tungt i näsan, alldels täppt, hur jag än vänder eller vrider mig.
Det enda som hjälper är att stå upp.. men man kan ju faktiskt inte stå och sova....

idag var det ostsäljeri på dagen, och sen hämtar Arvid, för att sen åka hem och baka. 3-vligt!


Efter att vi ätit middag så gjorde hjälptes jag och Arvid åt att skala massor av pistagenötter.
Jag hade nämligen fått en recept av min kollega Lena!

Leila saffransskorpor med pistage och apelsin!
Här står min underbara lille kökshjälp redo att börja baka!


Först blanda och knåda. sen rulla och ut på formen!


Sen 20 minuters väntan, plocka ut, sänk värmen, skär dem, sen in i ugnen igen!

Ut ur ugnen plockades sedan dessa godbitar! Mycket goda !


Denna fina glasburk fylld med skorpor får imorgon följa med till jobbet :)


Visst ser det smarrigt ut!! Som sagt, superenkla att göra, här nedan ser ni receptet!
Vill ni se när Leila bakar dessa?
TRYCK HÄR !





Igår hade det kommit en AVI till Arvid !!!
Avsändaren var "I väntan på tomten...."



Avsändaren skrev inget namn, men jag vet iaf vem det är :)
Arvid kommer imorgon efter dagis att få öppna detta stora spännande kuvert...
TACK SNÄLLA FARBROR KJELL :)

Nu ska jag försöka att sova ståendes en stund....







Postat av: Modern.....

Ser verkligen goda ut..helsmarriga..mamman vill också smaka..kanske går det att skicka i kuvert.. :)

2011-12-02 @ 08:52:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits