Ostmys, haltaLotta och bla bla bla...

God kväll !

Jag ligger nog lite efter med bloggandet, det märks på läsarantalet också :´(
men men, ska bli bättre.. tror jag..

I veckan har jag jobbat (sålt ost!)
Tiden går väldigt fort på jobbet, så även hemma tyvärr !

Mina veckodagar ser ut typ så här:
05.00 klockan ringer
05.05 klockan ringer (igen!)
05.10 Klockan ringer (skitklocka!!)
05.15 Duschen
06.18 Tar bussen här utanför till Jakan Centrum
06.28 Tar pendeln från Jakan
06.43 Tar tuben från Sumpan
06.58 Framme vid Rådhusets station
07.03 Inne på kontoret.
Jobbar till ca 16.00
Sen samma väg hem...
17.00 Hemma
17.00-19.00 Äter middag och busar med prinsarna.
19.00-19.30 Nattar lillprinsen.
19.30-20.30 Plockning och TV.
20.30-21.00 Kvällsbestyr.
21.00 Ligger i sängen.
21.30 somnar :)

Då vet ni hur mina dagar ser ut :)

Igår började Arvid att halta lite, vi registrerade det, men tänkte att det går över.
Imorse när han vaknade var det värre !!
Ringde sjukvårdsupplysningen och pratade, dem sa att jag skulle ringa vårdcentralen, sagt o gjort.
Arvid o CH fick tid 14.00.. och läkaren konstaterade att det var "HÖFTSNUVA"!!
Snuva i HÖFTEN !?!?
Drabbar barn 2-12 år. vanligast bland pojkar, (ca 3 av 100 råkar ut för detta)
Om det inte gått över på ca 10 dagar, så skall vi ringa och få komma in till barnsjukhuset.
Hoppas verkligen att det försvinner innan !!!


Förra helgen var Arvids farmor och farfar i Tjeckien, och när dem kom hem så hade dem köpt presenter !!!
Arvid fick supertuffa kläder ! och jag en flaska Bailys :)
Fleecetröja med Blixten !!



Tuff tröja med en döskalle !!



Kalsonger och strumpor med tuffa motiv!



Coola tröjor! Älskar monstertröjan !!! :)



Även lite Tjeckotjocko.. (tjeckisk choklad) ! Mums...


(Vi trodde först att dem köpt kattchoklad... )


När Arvid somnade så tog jag fram mitt "godis"...


Get och får är kvällens tema!

Ostlektion nr1:
Roquefort är en blåmögelost, uppkallad efter staden Roquefort i Frankrike.
Roquefort görs av fårmjölk som lagras i grottor med väggar belagda med
mögelsvampen Penicillium roqueforti.
Efter lagringsperioden, som varar mellan 3 månader till 1 år, blir osten söt och mycket smakrik.
Osten innehåller även en mindre mängd penicillin,
som produceras av alla svampar i släktet Penicillium.

Då vet ni det! Har ni inte smakat, så gör det!!



Nu blir det slösurfa, sen soooova.

Kram på er alla!




Postat av: Modern.....

Ja det var ju bra att veta det om osten..mm..få se nu..jag har redan glömt..men det såg gott ut..stackars lille prinsen nu håller vi tummarna att det går snabbt över..förkylning i höften..konstigt..men det finns så mycket konstigt så...och oj vilken snäll farmor och farfar så mycket kläder..och så häftiga tufft till en tuff kille.. :)

2010-10-23 @ 01:03:31

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits