Börja blogga "på riktigt" igen...!?

Hej hallå!

Tänkte jag skulle försöka få till ett inlägg ..

Veckan som gått:
Mån: Jobb
Tis:   Jobb
Ons:  Jobb
Tor :  Jobb

Igår:
På förmiddagen var CH inne på stan för att fixa nytt kort till sitt körkort, har tydligen haft körkort i 10år !
Kommer att bli samma sak för mig i Juni tror jag... usch. gillar inte att fotografera mig hos fotograf...
Ska försöka hitta en fotoautomat... Finns tydligen inga i Sundsvall, så CH var tvungen att gå till en fotograf.

När CH kom hem så åkte jag och Arvid till bowlinghallen, CH fick lite egentid hemma :)
Arvid älskar att vara på bowlinghallen, han får spela bowling, åka bilar och springa omkring..
Kjell och Arvid lekte nog 1 timme.. om inte mer !!
Jag passade då på att äta, fläskfilé, potatisgratäng och pepparsås.. mums!

När vi varit färdigt på bowlinghallen så åkte vi och hälsade på
Evelina o Nelly !
Bus och fika :)


När vi skulle hem från Evelina o Nelly uppstod ett "litet" problem.
någon(jag) hade glömt en lampa på i bilen !!!!!! Bilen var helt död. klickade inte ens när jag vred på nyckeln...!
Arvid var trött trött trött.. så ner med honom i vagnen, och sen ringde jag mamma.
Stackars mamma och Mats som nästan hade hunnit hem till Granlo fick vända...
Fick först åka och köpa startkablar, och sen åka till oss i Ljustadalen.
Efter ca 30 minuter i kyla så kom hon.
Vi skulle putta bak bilen för att starta den med startkablar...
Då märkte jag att rattlåset hade låst sig!!
Satte i nycklarna för att få upp rattlåset, och då startade bilen !?!?!?

Vilken jäkla tur i oturen !!!
TACK SNÄLLA MAMMA och Mats (!) som kom för att rädda oss, trots att det inte behövdes :)
(Och Tack Anders som guidade oss via telefonen!!!!)


Väl hemma så hade CH lagat middag, mums !
Sen blev det "På spåret", jag kunde inget, CH kunde såklart allt :D


men Usch så mycket text.. nu blir det bilder istället!!!

Arvid gillar fortfarande att leka tittut bakom gardinerna :)


(Kom även på att det var roligt att ställa sin sagt på fönsterbrädan...)

Vi hade Semlor med oss, Nelly uppskattade det... Arvid ville leka..



Nelly var jätteduktig på att äta semla...
När den var slut så slickade hon grädden från tallriken !!!



Efter fikat var det bus bus bus!!



Inte lätt att hinna fotografera dessa små busar...!



Underbordetbus..



Arvid satt och myste i Nellys stol...



Nelly ville sitta bredvid honom..



På väg mot den rosa bilen...



Provåkte Nellys racerbil..




Nelly tog bilen från Arvid... Arvid blev INTE glad... :)



Sötnelly !!





Supertrevligt hemma hos Evelina och Nelly som vanligt :)


Nu är CH på jobbet, Arvid har precis somnat..
Själv ska jag väl sitta här en stund, sen plocka.

Mjölken är slut här hemma, och eftersom jag gärna vill ha mjölk till kaffet, så ska vi nog åka pulka till ICA sen när lillfisen vaknar..
Är kallt idag, men ...."det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder...".. ehh... ja...

Får se om vi går ut eller inte..


Hej hej /Frida ! :)




Postat av: Carola

Ni kan gå direkt till vägverket så tar dom kort där och så kan ni förnya körkortet på en gång. Det kostar 80kr men det är det värt. Jag gjorde det när jag var tvungen att ändra på mitt körkort. gå till vägverket.

Postat av: Acca

hej hej!! men man kan ju knäppa kort på vägverket i stan där på södra järnvägsgatan där de håller till...där tog jag mitt och janne sitt.där är de automat!ja idag vare inte allt för varmt ute, längtar till solen och våren nu!! ha de bra! kram kram

2010-01-30 @ 18:29:13
URL: http://acccca.blogg.se/
Postat av: Frida

Halloj !

Jo, vi vet att man kan ta kort där, men det var lite i sista sekund, och tyvärr så stängde dem 12.00 i Fredags :)



Men tack för tipset!! :)

80kr var mycket bra pris... 160 tror jag att CH fick betala bär han gick till fotografen...

typiskt.....

2010-01-30 @ 19:57:31
URL: http://phridan.blogg.se/
Postat av: evelina

Hur fina bilder som helst! :) tack så hemskt mycket för semlorna!! och det trevliga sällskapet såklart:) kram

2010-01-30 @ 20:05:41

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits