Dagens kaffe och resten !

Sorry kära läsare..
Jag försår att ni saknat dagens kaffe ... men nu äntligen så kommer det!

Julmugg.. fått av mor o kjell julen 2007.


Idag har jag och Arvid varit på Babysång i Bosvedjans kyrka.
Jag och Arvid åkte dit tillsammans med
Karla och Theodore, kul med sällskap :)
Det var jättemysigt på babysången, massor med trevliga mammor o bebbar!!
Självklart fanns det även andra mammor som bloggar:
Anna & William
Tina & Tea

Efter babysången så skjutsade vi hem Karla och Theodore, sen åkte jag & Arvid och käkade lunch med Carl-Henrik.
Det blev självklart grillbiff :)

Sen var det hem och städa som gällde...
Arvid var med ett tag, sen tyckte han att jag var tråkig..så han somnade...

På kvällen kom Arvids mormor på besök! :)   Dator + iPodkurs ;)
Mormor läser saga för Arvid


Mormor bjuder Arvid på gott gott...




Tänkte även lägga ut ett recept på något mycket gott !
Häromdagen blev jag jättesugen på sött...
Men det fanns inget gott hemma :(

Då kollade jag i skåpet,,.och Wips så fick jag världens bästa idé =)

Du behöver:
Tunnbröd
Smör
Kardemumma
Kanel
Socker

Tag fram ett tunnbröd


På med smöret...


Sen lagom mycket kardemumma


Mycket socker!



Och lite kanel...


Rulla ihop !



FÄRDIGT ! STOPPA IN I MUNNEN OCH TUGGA !
UNDERBART GOTT BLEV DET :)
Jag kallar den "Kanelbullerulle"


STORT GRATTIS TILL EMELIE OCH JOHAN SOM IDAG FICK EN LITE FLICKA!!



Nu är klockan 01.58... varför är jag vaken?

Sov gott /Frida


Avslutningsvis...
Sonen sitter och kollar lite på TV ... helt inne i filmen ;)




Postat av: Matilda & Alexander fr babysången

Kikar in :) Kul o läsa bloggar och blogga själv oxå förstås :)

Postat av: Helené

Så kul med babysång :)



Vad hade du för msn? Jag måste ha fipplat bort de :P Typiskt mej!

2009-01-28 @ 15:36:28
URL: http://missh.bloggagratis.se
Postat av: Tina mamma till Tea

Hallå där. Ja va va du vaken och gjorde då?haha ! Man glömer ju bort tiden hela tiden ,då dom små sover då går tiden väldigt fort och vips så är dom vaken eller hungrig igen.HahA! Jasso vad gjorde ni på ica maxi då?: ) Inga kasar hade du ju heller. Skrattar ! : ) Ja ha hittat en flaska nu tro jag:) Peppar peppar ! Det blev mam flaskan (den minsta) plus att dom hjälpte mej på babyproffsen dom sa åt mej att byta napp,Så fick napp 2 till den!Då behöver Tea inte suga ihjäl sej för att då ut mat. och oj så fort hon åt upp hela 100ml:) Och somnade som en stock förut idag!Håller mina tummar att de bli så nu igen då hon ska äta runt 19-20 tiden :)Kram på er !

2009-01-28 @ 17:45:49
URL: http://tnilsson.blogg.se/
Postat av: Helené

Tack tack :) Ja, de är verkligen super skoj med ny dator!



Jag hade tydligen blockat dej på msn ;) haha! Undra varför? Hmm.. Men, nu är de fixat iaf!



Blir de Stor & Liten i morrn för er eller? :) Vi får se om vi går eller inte, skulle vara skönt o komma ut, umgås med vuxna människor ;)

2009-01-28 @ 21:19:27
URL: http://missh.bloggagratis.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits