Tävla med Phridan & Pashion !!





Om Du vill vara med och tävla, skriv då en kommentar med ditt bästa sminktips,
Glöm ej namn/epost/blogg.

För större chans att vinna, berätta om tävlingen på DIN blogg,
Använd gärna bilden här nedanför!





Postat av: Isabelle

Måste ju vara med då ;) Kul att det finns en del sminkälskare i sundsvall också ;D Mitt bästa sminktips.. hmm.. kanske inte det bästa men ett tips jag skulle vilja ge till alla är: Köp en ljus och en mörk foundation/bas och blanda ut på en platta/tallrik för att få just din färg. Allt för många går runt med fel färg på basen, speciellt yngre tjejer. Kolla i dagsljus då du lagt på basen i ansiktet och jämför mot halsen, ser det helt galet ut eller smälter det ihop fint? :) Jag har alltid en spegel i ett fönster med dagsljus då jag sminkar mig, inne på toaletten kan det ofta vara för gult ljus.

Postat av: Anna

Åh va kul med en tävling hos dig !



Mitt bästa sminktips riktar sig mest till mammor till små tror jag ;)

Använd en vattenfast mascara som ger en massa volym. Dessa passar nämligen ypperligt att sova med (på, i... vet inte vad man använder för ord..).

De kvällar man vet att morgonen efter kommer bli stressig så sover man med sin mascara på. Sätt på lite extra på morgonen, fräscha på. Lite ögonbryn, rouge så är man en tipp topp mama trots aldeles för få timmar sömn ;)

2009-02-16 @ 21:32:03
URL: http://gustavochester.blogg.se/
Postat av: Helene

Okej, måste ju såklart vara med trots att jag inte är något proffs! :-)



Mitt bästa tips är att ta hand om hyn även om man redan har en vacker hy för då håller den längre när åldern börjar sparka in. Man ska alltid smörja in sig med mjukgörande innan sminkning.



Och en bra foundation för hyn är såklart jätteviktigt. Många foundations täpper till porerna, och för personer som har problem med finnar o dylikt är inte det bra. Men med ID foundation slipper man det problemet eftersom den snarare är bra för hyn än tvärtom. Den är gjord bara på mineraler, och täpper inte till. Den är också väldigt täckande vilket är skönt för personer med ojämn hud. Orkar man inte tvätta av sig på kvällen är inte det så farligt heller :)

2009-02-17 @ 11:40:01
URL: http://eneleh.blogg.se/
Postat av: Fia

Mitt bästa sminktips är att lära sig använda liquid eye-liner! Om man har en sån behöver man knappt något annat smink alls för att få riktigt bra ögon. Väldigt snabbt och lättsamt när man väl lärt sig! :D

2009-02-17 @ 21:29:27
URL: http://fia35.blogspot.com
Postat av: Eva

Tack för tipset om tävlingen! :)

Hade gärna varit med o tävlat, men kan inte komma på nått riktigt bra sminktips just nu, tyvärr. :)

2009-02-17 @ 22:06:02
URL: http://cizzibellan.blogg.se/
Postat av: Angel & Gugge

Mitt bästa sminktips är för den som har lite tid men vill ändå känna sig fräsch.

Lite ögonskugga i någon dovfärg och sedan mascara. Piffa upp med lite glitter om så önskas. Klart på under 5 minuter! :)



Har även tipsat om tävlingen på min sida så jag hoppas att jag ligger bra till inför vinsten! ;)



Kramar

2009-02-18 @ 23:38:54
URL: http://angel.blogg.se/
Postat av: Anna Lindström

Mitt bästa sminktips, TA HAND OM ERAN HY.

Utan fräsch hy sitter inget smink bra.

Kosta på ordentliga rengöringskrämer + ansiktsvatten, jag tipsar er om Decleor.

Sen ett tips till den som vill ha snygga läppar utan att använda läppstift, smeta på lite försvarets hudsalva (alt lipsyl) och använd sedan lite rough, gärna en med lite mörkare färg. Då får ni ett mer naturligt resultat och lite mer "dust" liksom. Hoppas ni gillar det! =)

2009-02-19 @ 10:21:30
URL: http://annamariejosephine.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad roligt med en lite annorlunda tävling :)



Mitt sminktips är bra för dom som har små ögon som mig eller dom som vill förstora sina ögon litegrann.

Efter att man lagt på mascara och kajal/eyeliner kan man ta en vit ögonpenna och lägga ett tunt litet streck vid yttre, nedre fransraden som fortsätter upp till yttre övre fransraden.

Ögonen ser då större ut och det blir skitsnyggt :)

Sen kan man även använda lite bronzpuder på kindbenen, då får man en fin lyster i ansiktet.

2009-02-19 @ 10:22:44
URL: http://fridatorngren.blogg.se/
Postat av: Theres

Mitt sminktips: När jag ska lägga på en lite mörkare skugga på ögonen brukar jag börja mitt på ögat för att sedan arbeta med skuggan ut mot sidan och mot ögongloben. Jag brukar vara försiktig med skuggan, hellre att jag tar flera gånger än alldeles för mycket första gången. Jag hoppas att ni förstod min förklaring :)

2009-02-19 @ 18:24:32
Postat av: Malin

Sminktips: Alltid när jag lägger på concealer under ögonen lägger jag även lite precis under ögonbrynet. Då höjer man upp ögonbrynet & man ser piggare ut, jätte snyggt ;)

Har länkat om tävlingen på min blogg!

Ha de toppen

Kram!

2009-02-19 @ 19:56:12
URL: http://mammasnova.blogspot.com
Postat av: SoffiZ-Oliwers mamma

Mitt bästa sminktips är att när jag har ögonskugga alltid har en skimmer närmast ögonbrynen, det gör att ögonen ser större ut. Jag har ofta och gärna glitter på ögonlocken och en liten "glitterprick" vid sidan av ögat=)

2009-02-19 @ 21:55:36
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: pernilla

Mitt bästa sminktips är att se till att hyn alltid är ordentligt återfuktad då du börjar sminka dej.

Att använda rouge i en brun ton är ALLTID rätt då man är trött och hängig för man ser genast pigg och fräsch ut :) jag länkar givet från min blogg oxå för att få en chans vinna och förnya mitt smink sen 1993 typ ;)

2009-02-21 @ 21:19:32
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: Mli

Jag är en sån som aldrig har så mycket smink på mig. Så mitt bästa tips är att inte glömma mascaran och rougen. Bara dom sakerna gör att du ser så mycket fräschare ut :)



[email protected]

Har även tävlingen på min blogg.

2009-02-22 @ 08:11:12
URL: http://mlish.se
Postat av: Millah

Mitt bästa sminktips är att var noga med huden innan, för är din hud fin från början är det svårt att misslyckas.

Ett till tips är att använda pensel istället för de borstar som följer med när man köper ögonskugga. Använd två olika nyanser, lägg den mörjare i globlinjen och den ljusare i ögonvrån och sudda så det inte blir skarpa linjer mellan dem.

2009-02-26 @ 12:01:38
URL: http://millahoman.blogg.se/
Postat av: dess

Sminkar mig aldrig nästan men har man brottom är allt man behöver lite maskara och läppglans så ser man fräsch ut igen.



ska försöka då in denna på min blogg om ja vet hur man gör

2009-02-26 @ 13:03:12
URL: http://dessthea.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits