Lustigt väder, samma kläder !

God kväll !

Då ska vi se, jag ligger ju som vanligt lite efter...
Så om jag inte är helt ute och valsar så borde vi börja med Fredagen..

***************************************************************************************
Dag: 
       Fredag:
Aktivitet: Bada med Evelina & Nelly

Jag och Arvid åkte till Evelina och Nelly redan vid 10.00.
På parkeringen mötte dem oss och vi tog en promenad till Kubenbadet!
Enl. vad jag vet så är detta Sundsvalls enda uppvärmda utomhusbad (?)
Superfint väder fick vi hela dagen ! Barnen badade, och åt...
Sen tvärslocknade båda, skönt sa jag och Evelina som då fick fika i lugn och ro :)

Myser på filten.. Barnen passar på att använda varandras leksaker.. smart :)



Nelly kontrollerar att Arvid är försiktig med hennes leksak....



Lyckades fånga Evelina på en bild också.. :) Dock så blev hon lite blek pga. dålig fotograf..


(Här sover barnen sin tupplur, dem synkade rätt precis... 2 timmar sov dem ! )


Vi hade supermys hela dagen! Hör av er när ni kommer hem om ni vill bada igen !!!!



****************************************************************************************************
Dag:        
Lördag:
Aktivitet:
Jessica och Jörgen kommer på fika!

Länge länge har vi försökt att få till en fika ... men alltid något ivägen..
MEN  nu i lördags så lyckades vi !!!

Jörgen och Arvid hade nästan likadana kläder dagen till ära !!


Arvid passade på att dra i Jessicas hår... !



Och så fick vi paket också !! Alla tre fick faktiskt paket!
Jag och Carl-Henrik fick två jättefina kokböcker och Arvid fick en fin bok han också !


Tack snälla ni !

Arvid tackade jörgen med en kram.... eller är det en brottargrepp ?




Tusen tack snälla för de fina paketen och sällskapet!


På kvällen åkte jag , CH och Arvid in på stan...
Det var den så kallade "Drakbåtsfestivalen".....
Det vi upplevde det som var dock ett öltält på en parkering...
Inne på stan ringde vi till min mamma och stämde träff med henne där inne.
Vi var alla lite hungriga så vi letade efter ett lämpligt ställe...
Svårt att hitta ett ställe som rymde barnvagnen.. men tillslut hittade vi ett ställe.
BiteLine ! :)  
CH åt en Cobbsallad, Mamma en Köttbit och jag valde tacobuffé!
Vi blev alla mycket mätta och nöjda.

Arvid han åt majs han. gott !



Gott gott...


(ca 50 majskorn låg nog på golvet....)

Mormor åt köttet...



Efter maten följde vi med mormor ner till tältet...

Mormor och Arvid !


(Vad är det där för min mamma ????)

Innan vi lämnade mormor på stan lekte Arvid "Tittut" med henne... :)



**************************************************************************************************


Dag:
           Söndag
Aktivitet:   Familjedag!

Då var vi framme vid idag då..
Idag sov Arvid liiiite längre än vanligt, ända till 06.45.  Tack.
Efter att morgonbestyr och 1 tupplur var avklarad så var det dags för aktivitet..
Efter "lite" tjat från min sida så gick CH och Arvid med på att åka och bada!!
Eftersom jag trivdes sååå bra på Kuben i Fredags, så åkte vi dit.

Hela familjen badade i stora poolen, och sen i lilla. Myspys!
Dagens lunch köptes på grillen. mycket gott !
Efter badet tog Arvid en långtuppis ! ca 2 timmar sov han..
När Arvid sov passade jag och Carl-Henrik på att äta lunchen..

Sover på vägen hem från badet.. sååå trött...



Arvid ställer sig upp mot saker hela tiden nu... och så går han... måste öva massor !



På kvällen åkte jag och Arvid till mormorEva en sväng..

Arvid och mormor i soffan!



Mormor har så himla mycket roligt att leka med tycker Arvid...

Tex. en skokartong...!



Och mormors nycklar !!




Avslutar dagens blogginlägg med denna superfina bilden på lillfisen !




Kram å hej !




Postat av: dess

vad söt han är=) Måste vara fräck och fråga vad det är för vagn ni har? tycker den är SÅ snygg!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits