Texten du trodde att du kunde...!

Vissa sånger "Kan man"...
Men denna sång... Ärligt, kan du säga att du visste dessa ord?
Jag misstänker att någon var hög när denna text skrevs...


Natten går tunga fjät runt gård och stuva kring jord som sol'n förgät skuggorna ruva
||:Då i vårt mörka hus stiger med tända ljus Sankta Lucia, Sankta Lucia .||

 Natten var stor och stum, nu hör det svingar i alla tysta rum, sus som av vingar
||:Se på vår tröskel står vitklädd med ljus i hår Sankta Lucia, Sankta Lucia :||

Mörkret skall flykta snart ur jordens dalar så hon ett underbart ord till oss talar
||:Dagen skall åter ny stiga ur rosig sky Sankta Lucia, Sankta Lucia :||

ORD JAG TYCKER ÄR LUSTIGA
Fjät
Stuva
sol´n
förgät
svingar
sus

/F




Postat av: Jessica

Hejje Fridanmamma! nu blir du ju RIKTIG mamma ju! :) Tänkte höra om jag kinde köpa rest chansen av dig. Om du har några kvar det vill säga! hoppas du mår bra och att vi ses snart grannen!

kram kram nini

2008-08-27 @ 20:53:24
Postat av: mli

Näe klart att den lill* ska heta Brunström :)

Postat av: Modern..........

Jaha ja..tyckte att sommaren gick otroligt fort..men hösten den måste jag ha missat helt..för vaaaaaaaa....är det JUL nu..det måste det vara eftersom vi sjunger JULsånger..eller konstigt Frida brukar ju börja långt långt före jul med sina önskelistor..mm..konstigt..GOD JUL....Natten går tunga.......

2008-08-27 @ 22:28:20
Postat av: Frida

Hej!!



Klart du får köpa ett häfte!!

Häftena finns ej än, är på tryckeriet som jag fattat.

Hör av mig när dem kommer!



KRAM/Frida! (nini)

2008-08-27 @ 22:45:24
URL: http://phridan.blogg.se/
Postat av: Andréa

Jag kan nog ärligt säga att jag kunde texten..har nog med andra ord sjungit för länge i kör o alltså tvingats gå luciatåg..=P Håller med om orden men samtidigt tycker jag det är lite charmigt med den där "gammelsvenskan"..=)



Kram o hälsa alla..igen!

2008-08-28 @ 07:15:34
URL: http://hideandseeklove.bloggspace.se
Postat av: Jessica

Likt Andrea kunde jag nog oxå texten, men jag håller med dig; lite flummigt är det allt. "Fjät" tycker ajg nog är det mest lustiga..... :D

2008-08-28 @ 10:52:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits