Stulen mat och russinfingrar!

Hejsan!
Då var det återigen Söndagseftermiddag...
Vi har spenderat helgen i barsta, underbara barsta !

Fredag: Vi tog det lugnt och slappade..(städade även hela huset!)

Lördag Fm.
Carl-henrik klippte gräset, och jag klippte buskarna, blev faktiskt bra!
Efter att vi varit så duktiga och fejjat ute, så bestämde vi oss för att grilla! mmm..gott..
Grillen tändes, och stämningen var på topp...
Jag skalade potatis och klyftade den.
Vi skulle äta klyftpotatis och grillad fläskkarre med Cremé Fraice Cognac och kantarell...

Då vi spelat 5 rundor krokket, så var äntligen maten klar...
jag gick in för att sätta på mig en tröja, och helt plötsligt hör jag från nedre våningen "NEJ !!!!!"
Springer ner för att se vad som hänt....

Carl-Henrik ser alldeles förstörd ut... och jag frågar vad som skett?
En SKATA hade från den glödheta grillen STULIT våran 500grams köttbit !!!
Den jäkeln tappade dock köttet efter en bits flygande, hade dock redan hjunnit smacka på den...

Så där stod vi, med klyftpotatis och sås, men INGET kött... :(
Som tur var så hade Dagmar frysit in köttbullar och sås...
Dem var jättegoda, men uffa så ledsna vi var över köttet !

Kvällen blev trots detta bra, god mat och rött vin.


Söndag:
Vi vaknade ca 09.00.. varmt och ljust i rummet...
käkade frukost och plockade ordning i huset..
Sen åkte vi till Ö-vik...
Shopping och Paradisbadet ...!
Shoppade 3 par sommarskor, 1 röd/vit klänning !

i 3 timmar badade vi sen på Paradisbadet, åk dit !
Det var jättelite folk där idag, inga köer!

Carl-henrik var bättre än mig på att åka kana...17 sekunder, själv kom jag som bäst på 23sekunder...  :(

Efter att vi badat färdigt, så satte vi oss i bilen, åkte hem till verkligenheten igen...


Om jag fick välja, så skulle jag bo för alltid i barsta...men men, sommarhelger får väl duga :)

Kram/TröttFrida...





Postat av: Anonym

Ha ha, trodde skator bara stal saker som blänkte, men ack så fel jag hade.

2007-06-11 @ 08:24:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits