BilsäljarFrida !

Jahapp.
Då har man återigen sålt en bil... kanske skulle passa bra som bilsäljare... =)

Nissan Sunnyn är nu såld... och kommer aldrig mer igen!
Måste dock få berätta om hur struligt det vart då jag skulle sälja den.. hehe...

10.30   X kommer och tittar på bilen, prutar lite, men vi kommer överrens om affär.
             X skall endast åka och hämta pengar, och sedan komma och hämta bilen.

10.40  Jag försöker att starta bilen, MEN det går inte!!!!
            Det går inte ens att vrida på startnyckel, det är fetlåst!
            CH kommer till parkeringen för att försöka, inte ens han klarade det..!!
            Som tur är så dyker en mekarkompis till CH upp, han lyckas få bilen att starta.(efter att ha skruvar isär ratten)

10.50  Jag ringer X och drar en historia. säger att han får vänta 1 timme med att hämta bilen..          

11.10  Bilens nyckel går ej att få ur tändningslåset!!!! Vi smörjer, tillslut funkar det...
            Sen funkar det ej att sätta i och vrida om .. paniken börjar komma... X kommer ju snart och skall köpa den!!

11.30 Åker fort fort hem i en lånad bil, för att leta rätt på extranyckel!!! HITTAR DEN... YES!!

11.45  Åter hos min bil... DEN FUNKAR KANON MED EXTRANYCKELN... 'pust'

12.30 X kommer för att hämta bilen, vill nästan pruta mer, jag säger nej.
13.00 Bilaffären klar. 5000.- fick jag för lillbilen min =)

13.10 X ringer och säger att bagageluckan ej går att öppna!! (PANIK ... IGEN!!)
13.12 jag berättar för X hur man skall öppna en bagagelucka..'pust*
13.15 X lämnar återigen parkeringen...
13.45 X ringer, han saknar instruktionsboken... pust, inget värre..
14.00 X får instruktionsboken....


nu sitter jag bara och väntar på att X återigen skall ringa och klaga elller fundera över något =)

På Fredag skall jag hämta min nya fina bil!!!!!!
En Mercedes Benz A 140....
99:a som endast rullat 10.500

DEN ÄR ROSA !!! HALLÅ... EN ROSA BIL!!!!

Denna månad blir det inga tokiga utgifter ... bilen kostade för mycket... massa ville de ha i handpenning...
Men är ändå väldigt nöjd med priset!


ha det gött/Fridan.




Postat av: jenni

Ja du det ska väl vara en Frida som kör en rosa bil, vem annars :D

2007-06-29 @ 08:59:34
Postat av: Marie

Tackar för kommentaren på min blogg! Visst är det kul med ny bil! Jag bytte min mercedes mot en stoooor cheva-pickup häromdagen. Jag behöver en stor bil för att hävda mitt lilla ego! ;o)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits