Dagen då älskade lille Arvid kom till världen!

Hej på er alla!

Jag tänkte att jag skulle skriva lite om hur det gick till när Arvid kom till världen..

Tordags 2/10-08

I Torsdags var Carl-Henrik och arbetade..slutade kl15.00

Kl 14.00 sa min mage "AJ!"
Jag tänkte, jaha, kanske är dags nu, skönt att CH är hemma om 1 timme.
Packade väskan, försökte att klocka värkarna, och helt plötsligt var kl.15.10
Carl-Henrik trodde att vi skulle äta pölsa och potatis, men så blev det inte...
Berättade läget, och han insåg att jag talade sanning (gick nog att förstå på mina AJ AJ!)

16.00 åkte vi in till förlossningen
16.30 konstaterar dem att vi kommer nog att få en bebis "redan idag".. oj oj!

Timmarna går, och jag har ont. Jag får lustgas, den var både rolig och underbar!
Kändes som en lång fylla från början.. :)

Kl.19.00 räcker det inte med lustgas, så då kom doktor Dansk och gav mig epiduralbedövning!
Doktor Dansk var snäll sa jag, han var en stafettläkare, som bara pratade danska.
Jag förstod inte vad han sa, men kände mig lycklig och sa till honom att han såg ut som någon
i "big brother"... Kommer inte ihåg så mycket från den här stunden.. haha...

Tiden går både sakta och väldigt fort, timmarna flyter liksom ihop...
Smärtan är enorm, och avtagande.. lite olika, men mest skitont...

Med vid min sida finns hela tiden Carl-Henrik, han är så duktig!
Säger åt mig att andas, matar mig med godis och är underbar!

Kl 23.32 föddes han iaf, våran underbare Prins Arvid!

(Musiken han föddes till var:Stevie Wonder, CDn: Songs in the Key of life.
Låten som spelades när han "ploppade" ut: Sir Duke)


FREDAG 3/10-08

Vi var kvar på vårat förlossningsrum till kl 07.00, då checkade vi in på vårdhotellet.
På vårdhotellet var det jättefint och trevligt.

Dagen ägnas till blöjbyten, mys och att lära sig äta :-)

Arvids första besökare kom och hälsade på oss på hotellet, farbror Kjell =)
Arvid fick en jättefin Body av Kjell, en TIMRÅ-Body, kort kommer!!



LÖRDAG 4/10-08
Dock så kände vi att det räckte med 1dygn på hotellet,
så idag vid 12-tiden så åkte vi hem...

I bilen på vägen hem, så sov våran lilla Arvid.. Zzz.. som en stock =)
Väl hemma visade vi honom lägenheten, han tycker att vi har det jättefint..

MorfarRoger och Agneta var och hälsade på !
Först var lille Arvid kinkig, men pappaCarl-Henrik bytte blöjan, och då blev allt frid och fröjd :)

Nu ligger våran lilla prins och sover, pappaCarl-Henrik och mammaFrida vilar sig lite..
Självklart så har ni redan insett att Arvid är helt underbart söt, och oj så vi älskar honom!!

Bjuder här på lite fler bilder...!










Första hissfärden :)

Första bilfärden, sov hela vägen hem :)



Tusen tack för alla snälla grattishälsningar!
Många kramar//Frida, Carl-Henrik & Arvid




Postat av: jennie

det är ju verkligen helt otroligt!!! allting! :)

Postat av: Jennie

Jätteglad för er skull! Vilken liten myskille han ser ut som:)

2008-10-04 @ 22:56:01
URL: http://sliparen.blogg.se/
Postat av: SoffiZ

Visst e det bara underbart!!

2008-10-05 @ 00:59:14
URL: http://soffiz.blogg.se/
Postat av: mli

Meh, trodde han kom den 3 ja! Du kunde väl ha knipe ;) Hehe.

2008-10-05 @ 01:21:46
URL: http://mlish.se
Postat av: pernilla

Haha dansken hade jag oxå... jag sa -Hejja danmark då han kom in ;) Grattis till arvid! Goding

2008-10-05 @ 07:45:25
URL: http://pumzan.blogg.se/
Postat av: Angel & Gugge

Liten söt kille ni har! Nu längtar vi tills vi kan komma och hälsa på er! Sköt om er och njut av varje stund tillsammans hela familjen!

Kramar

2008-10-05 @ 13:45:59
URL: http://angel.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits