Situation Stockholm !

Välgörenhet är inget jag sysslar med.
Dock så finns det en slags välgörenhet jag bidrar med 1 gång i månaden.
Jag köper alltid senaste numret av "Situation Stockholm"
Uteliggare i Stockholm säljer denna tidning för att försörja sig, säljaren får hälften av intäkterna.
Tidningen kostar oftast 50kr, grymt bra möjligheter för säljaren alltså.

Om säljaren ligger i rejält och verkligen ligger i så bör han/hon kunna sälja 10 tidningar i timmen.
Då tjänar han/hon 250kr.
8 timmar= 2000kr!
20 dagar /månad =40.000!!!
Fast förmodligen så finns det väl en gräns på hur många tidningar de får sälja per man antar jag ...

Jag tycker att det känns bra att köpa tidningen, därför köper jag den av säljaren som alltid står vid Karlsbergs station. En mycket trevlig herre som alltid blir väldigt glad när jag köper en tidning av honom .






Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits