Massa text. inga bilder !

Hej hallå !
Vet ni... jag är en stockholmare !!!! knasigt...

Ska väl börja från början... eller iaf från i Lördags...

Svärfar kom ju upp vid 14-tiden....
Det mesta var klart när han kom, så dem packade in i släpet som han hade med sig..
Svärmor o jag städade (mest hon ) jag roddade med annat samtidigt...
När vi fyllt släpet o städat ur lägenheten så var det dags att åka.
Först kramades o sa vi givetvis hejdå till mamma å Mats som hela dagen tagit hand om Arvid.

Claes o Dagmar satte sig i sin bil med släpet.
Vi satt i våran bil bakom deras.

Claes bil startade inte !!??!?
CH gick o kollade... nej.. inte då heller...!!
Rätt som det var så kom svärfar på att han hade tankat sin dieselbil med BENSIN !!!!!!!!
Och med tanken full av bensin så hade han kört ca 1 mil......
Lätt förvirring o panik uppstod..
CH ringde våran underbara mekaniker Osman....
(hur många mekaniker får man tag i en Lördag vid 17-tiden?)
Osman sa åt oss att bogsera ner bilen...

Efter 2,5 timme så hade Osman lyckats tömma tanken o alla dess bensingångar/kammare (eller va de heter)
Och dem fyllde på tanken med 20 liter diesel.....
Och då... DÅ FUNKADE BILEN !

Om du behöver en mekaniker i Sundsvall... OSMAN bilservice i Birsta !!
Bästa pris på bästa servicen i sundsvall !!
(Hör av er om ni vill ha nummer till honom)

När bilen var på verkstaden så var vi på bowlinghallen o bowlade å käkade. perfekt...
Tror att klockan var ca 21 då vi kom iväg...
01.30 rullade bilarna in i Viksjö...

Gårdagen gick åt till att landa ... landa i huvudet.. och i den lånade lägenheten..
(CHs farmors lägenhet, hon är i Orsa hos en släkting när vi är här)
Våran lägenhet får vi tillgång till 1 April.


Igår körde jag för första gången bil själv till Jakobsbergscentrum. Gick kanonbra!
(ca 4 minuters bilväg från där vi bor nu)  ;)
(ok, jag hade GPS....)



Idag har jag jobbat min första dag på Delimo !
Supertrevliga lokaler o kollegor !
Slut på nudelätande på jobbet dock ;) Fanns ingen kokplatta.. typiskt :p
Men men.. får väl koka dem hemma å micra på jobbet.. hehe....
Nää.. Sushi brukar kollegorna käka.. måste nog lära mig de.


Har idag blivit fullmatad med information. Underbart !
Älskar att lära... !



Nej. nu är klockan för mycket, uppstigning 06.00.

Sov gott.

Jo förresten. Vi trivs superbra ! Ångrar oss inte en sekund. men saknar givetvis vissa där hemma :)
Mamma, m fl. ! :)



KRAMAR !




Postat av: Modern själv..

Åh saknar MAMMA..ja å ja saknar er..gör ont faktiskt..men bara ni har det bra så är det ok..än så länge..men det är klart det har ju faktiskt bara gått två dagar sedan ni åkit iväg..stackars mamman..mm..kram till er..

2010-03-01 @ 22:40:59
Postat av: Johan Nordin

När jag pluggade hade vi en tjej i klassen som gjorde sina nudlar direkt i micron, så det ska gå utan kokplatta, har dock inte 100 koll på hur hon gjorde:P

Postat av: evelina

Vilket stök innan ni väl kom iväg:) skönt att de gick bra i allafall och att ni trivs! Saknar er massor redan! massa kramar

2010-03-02 @ 11:15:11
Postat av: jenny

micra nudlarna!!

lägg i djuptallrik fyll med vatten, kör 1-2 minuter vänd nudlarna och micra igen i nån minut!!

2010-03-02 @ 12:06:18
URL: http://strandell.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits