Jul jul strålande jul :)

God kväll !!! :)
Tänkte jag skulle ta och uppdatera lite...

Vart börjar man ?
I Måndags kom mamma ner till Stockholm med tåg (det var innan alla tåg började strula)
Jag mötte henne, och sen åkte vi tåg hemöver..
Jag till mig, och mamma vidare till syster i Kungsängen.

Mamma hade med bussgods skickat två stora paket med julklappar, för att slippa ta det på tåget.
Något missades i beställningen.. ty sakerna hamnade på andra sidan stan, på bussgods huvudlager.
Kul ... CH fick åka 2 timmar för att hämta hem sakerna :)

På Onsdag kom mamma till oss, då hade hon sovit färdigt hos syster!
På onsdagen satt vi mest och tog det lugnt (jag jobbade på dagen)

På torsdag blev det klappjakt och kaos :)
Till slut blev vi färdig. skönt...
På kvällen kom Claes och Dagmar hit och käkade (dagmars mat... ) ;)

Julafton:
Började med att Arvid och jag bakade mozartkulor, mums mums!
Sen blev det frukost, och lite tv.
Vid 10-tiden åkte CH o Arvid till Claes o Dagmar, jag o mamma slog då in de sista paketen..
Sen vid 13-tiden åkte vi också dit.

Precis som alla andra så såg vi Kalle vid 15, och sen kom tomten!!!!
Arvid var blyg i några sekunder, sen när han fick paket, så gick det över :)
Arvid vann årets klappmängd.. skitunge !! ;)
Jag kom dock två och är mkt glad över det !!!

Fick så sjukt mkt saker, som vanligt :) Är sååå glad över att både mina o CHs föräldrar är pakettokiga ;)
(Eller är det så att dem vet att jag är pakettokig, så dem inte törs annat?? ) hihi...

Sen blev det såklart supergod mat, sill, köttbullar, revbensspjäll, rödkål, sylta, salami, lax, brax och tax!
jag älskar mat, och mat älskar mig.

Vid 22-tiden var vi trött och slut, Arvid hade då sovit ca 2 timmar, så han fick sova kvar, så åkte vi andra hem och njöt av att få sova helt ostört :)

IDAG

Vaknade vid 08.45...
CH åkte och hämtade lillfisen :)
09.30 var dem hemma, och vi käkade frukost..
Sen blev det hemmamys och tupplur..
På eftermiddagen åkte Arvid, jag , CH o Claes  och åkte pulka!
Sen blev vi bjudna på middag hemma hos, gissa... hihi.. Claes o Dagmar :)
Supergod fisksoppa och även julbord igen !! woohoo... !

Sen hem för att sova...iaf lillkillen.
Jag och mamma tog en promenad ner på byn, tittade på krogkön, byn och lampaffären.
Sen solade vi, skönt skönt!.

Nu har vi suttit här med varsin dator i soffan.. skönt det med :)

Kanske är dags för lite bilder nu va?

Arvid åkte en rolig karusell på Stinsens shoppingcentrum!




Man skulle kunna tro att det är fler än ett barn i denna familj va  ;) ??


(Det är det ju iof, både jag o CH är ju barn eftersom våra föräldrar var där....)

Mamma spanade på den fina granen!



Farmor o farfar :)



Åhh.. TOMTEN !!!



Tomten kramade Arvid.. !



I väntan på klappar...
Tomten, Farfar, Arvid o pappa!



Öppning pågår !! ;)  Lätt kaos....



Min hög !! :)



Arvids grejer!! ;) Sjukt nog så saknas några grejer på bilden....



Mina grejer !!! Sååå glad :)


Fick sååå mycket paket, allt var perfekt!!
Tack snälla alla!


Tomten har förstått att jag önskar mig presentkort ;)




Pyjamasar!



Strumpor!

s

Tröjor!




Långärmade T-shirts!



Braxor!



Böcker och lera !



Skall givetvis visa allt det fina Arvid har fått , men detta får räcka för idag!
(Man vill ju inte verkar bortskämd ;)



idag fotade jag 3g.....
3 generationer!




Snön var så djup att den gick Arvid till midjan!!




Näää... han stod ju på knä!!



CH hade skoj i slalombacken idag :)



Familjebild !! 
CH drar givetvis både mig och Arvid :)












Men shit så klockan drar i väg.. dags att sova !

Tack för denna hjul !





Postat av: Macka-Packa

Åt ni lax, brax och tax?? Var det en stackars tax som ni tagit utanför Ica Kvantum Viksjö??

2010-12-26 @ 11:07:57
Postat av: Modern.. :)

Häääääääääääääääärligt..åh ja va me´ :)

2010-12-26 @ 20:03:37
Postat av: Sara

En jätte som drar snowracer! :P

2010-12-27 @ 23:35:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits