4 olika mellanmjölk... !

God kväll.

Sitter och tittar på Idol..
Har vissa favoriter, vissa som jag verkligen inte gillar...
Klarar inte av när "vuxna" har en barnröst.. låter som bebisar.. fy o blä.

Yes.. precis nu rök en av tjejerna jag inte gillar.. hihihi....

När Arvid vaknade idag efter sin eftermiddagstupplur så var han fortf. trött.
Ville knappt leka.. mest bara sitta i knä..men han försökte leka....


Orkade knappt sträcka sig efter leksakerna...



Nallen fick snurra istället... Arvid hade fullt upp med nappen..



Plockade ut nallen och kollade att han mådde bra efter snurrandet...




Blev trött av att sitta upp... lade sig ner istället...






Var och handlade på City Gross idag.....
[Texten nedan skriver jag som privatperson, har inget med mitt jobb att göra!]

När vi skulle hämta mjölk så såg vi att det fanns mjölk, och annan mjölk, och två till.....!

Klöver, Favorit, Arla, Milko.......Vilken väljer du?



Info om mjölken du har att välja mellan...

*Klövermjölk
(Arlas lågprismjölk)
Värmebehandlad mjölk, längre hållbarhet än vanlig mjölk. (dock ej när du öppnat den!)
Kommer från Arlas kossor, dvs. en bra bit från butiken i fråga.

*Favorit (Skånemejeriers lågprismjölk)
Värmebehandlad mjölk, längre hållbarhet än vanlig mjölk. sama som Klöver rent krasst.
Kommer från Skånemejeriers område.. jäkla bit att frakta mjölk det....
(Tack
Andreá för infon!!)

*Arla
Mjölk från svenska gårdar. Tillverkad i Sverige... men inte i Norrland......

*Milko
Närproducerad mjölk. Kossor från trakten.


Min personliga favorit är givetvis Milkos mjölk. jag vill behålla jobben i Sundsvall m. omnejd.
Jag vill ha kvar de öppna landskapen.
Och framför allt.. jag vill se kossor på vägen till jobbet, vilket jag gör varje dag ! :)


Vad tycker du om att det finns 4 olika mellanmjölk att välja mellan?
Bra, eller onödigt? kom igen... åsikter folket !!!



Hej hej /Frida !




Postat av: Andréa

Favorit är Skånemejeriers lågprismjölk...också UHT-behandlad..o LÅÅÅÅÅNG väg upp till er! Men hellre den än nån av Arlas..o SJÄLVKLART skulle jag alltid välja Milko. Tyvärr finns ju inte ens den o välja på här nere..

Postat av: Anonym

Naturligtvis ska man köpa Milkos mjölk! Håller helt med dig. Om man inte köper mjölk från trakten kommer ju inte Milko att överleva... Fattar inte varför det finns fler än en sorts mjölk i kyldisken! Vissa butiker säljer till och med BARA Arla, helt sjukt!

2009-09-24 @ 04:27:11
Postat av: sparriz

Har alltid köpt milko.. mest för att den har finast förpackning tror jag. Men om nån frågar igen ska jag köra med din version;) Har aldrig sett att de fanns så många att välja mellan! Man lär sig nåt nytt varje dag:)

2009-09-24 @ 08:47:18
Postat av: Johan Nordin

Jag har druckit Milkos mjölk i hela mitt liv med undantag för en period då mor provade den billigare klöver-mjölken men det var något som inte fall mig i smaken riktigt

Mjölk=Milko skulle jag nog säga

2009-09-24 @ 10:46:04
URL: http://johannordin.blogg.se/
Postat av: Acca

de måste va väldans onödigt med så många sorter....borde väl vilja sälja och stödja det från trakten!?!?



kram kram

2009-09-24 @ 20:14:59
URL: http://acccca.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits