Sveriges nationaldag idag...

Ja, men det visste ni kanske redan antar jag...

Imorse hade vi "sovpass" här hemma, Först fick CH sova, sen jag, sen CH...
Arvid ville inte ta någon lång tupplur... buse!

Vid 13.30 började CH jobba. så jag och Arvid skjutsade honom till jobbet.
Sen hämtade vi upp Helene och Elton.
Iväg for vi sen till city...
Kan tyvärr inte säga att jag vart överväldigad av firandet som Sundsvall lyckats åstakomma...
Lite ballonger, flaggor och gratis godis..kanske var det vädret som gjorde att stämningen inte ville infinna sig?

Elton lyckades tappa sin älskade "snutt", så vi fick yra omkring och leta den...
tillslut när vi letade så gick vi tillbaka till parkeringshuset, där låg den! LYCKA!!
Jag tror att mamma Helene måste skaffa ett snöre på snutten, så den kan sättas fast på vagnen :)

Vi tänkte fika på Barista..
In med vagnar, hittade ett bord.. sen gick jag för att beställa.........
CaffeLatte 37kr , muffin 34kr ! Hallå !?!?
Nej tack sade jag.. så då gick vi till McDonalds istället :)
Helene fick underbara foton på pojkarna... (så jag gör som vanligt, jag stjäl dem!)

Arvid har ju som jag skrivit förr haft lite problem med maten..
Han har vägrat ALL riktig mat, bara yoghurt och gröt har godkänts...
Men för ca 1 vecka sedan släppte det! Han äter nu ca ½ portion vanlig mat till lunch o middag!
Men han föredrar fortfarande yoghurt... bildbevis kommer här.. haha

Så här sen Arvid ut efter en tugga yoghurt!


Och så här ser han ut efter en tugga köttfärssås m. spagetti....


Elton han gillar all mat han, men älskar korv mest.. en riktig korvgubbe! :)




På stan var det partirepresentanter ... Hade tur och träffade en kille ifrån Piratpartiet!
Pojkarna fick varsin informationsbroschyr....

Jag försöker öertyga pojkarna om att Piratpartiet är det bästa.... lite tveksamma....


"Hmmm... jag ska fundera lite först mamma...."


"Nu har jag bestämt mig, självklart röstar vi på piratpartiet mamma!! "


"Ja tant Frida, jag och mamma kommer ocså att rösta för piratpartiet"


Arvid var supertrött på stan, men vägrade sova...
När vi var ca 10 meter hemifrån, då somnade han !!!  Toker!

(Ser ni Helene i backspegeln ?)

Jag bar upp honom i min famn, och han sover än.. token trodde att det var natt klockan 17.00.


Måste förresten visa denna fina bild....

En undersökning på familjeliv.se...
Man ser tydligt att Piratpartiet har flest röster, hejja!
Nu gillar du kanske familjeliv lite mer Carl-Henrik ?
Hoppas nu bara att alla unga härliga svenskar kommer ihåg att rösta imorgon!!!


Nu önskar jag er en fortsatt härlig lördagkväll !

Kram å hej /Frida "Piraten" Sjölander!





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits