Bildbombning !

Nu så...!
Nu skall här bombas med bilder... :)

Som jag så många gånger förr så är mitt minne inte vad det bör...
Så kanske blir det fel bilder i fel ordning... men men !

SÖNDAG
I Söndags så fick vi för oss att åka till Stockholm!
Vi tänkte att vi skulle "tradera" oss ner..........det var det tyvärr fler som tänkt.

Vi budade på 2 biljetter, men fick endast 1... vad gör vi nu då?!?
Efter lite överläggning här hemma så kom vi överrens om att jag och Arvid skulle åka.
CH fick komma dagen efter helt enkelt =)
Eller enkelt.. hehe.. lagom enkelt att åka tåg ensam med en liten buse ;)
Vagnen, jag, Arvid och en väska åkte på Söndags kvällen ner till Stockholm.

Arvid läser bok på tåget..


Väl framme i Stockholm så hämtade syrrans sambo Simon oss.
Första natten tillbringade vi alltså i "Gettoängen" (aka. Kungsängen)
Lilla Emma hade varit jätteduktig och hållt sig vaken ända tills vi kom!! (22-tiden)
(Även Arvid var vaken ... och somnade inte förrens vid 23.30!!)


MÅNDAG
Vi lekte med Emma och Elin på morgonen, Simon jobbade han.

Underbart väder fick vi på måndagen, riktig sommarvärme!!

Vid 11-tiden åkte jag och Arvid pendeln in till city för att möta upp CH!
Sen bar det av mot svärmors jobb!
Där marcherade vi in.. Jag, Arvid och Carl-Henrik...
Svärmor visste inte att vi var i Stockholm, ångrar verkligen att jag inte fotade hennes min när hon fick syn på oss i deras fikarum... :)

Svärmor/farmor tog givetvis ledigt på em. och umgicks med oss istället för att jobba :)
Vi åt lunch och supergod glass!
None

Tyvärr vart det "lite" tokigt eftersom svärmor skulle åka till Norrbotten med jobbet precis nu!!
Så istället åkte vi hem till dem utan henne, men väl till farfarn !!
Han blev också överaskad och glad att vi kom :)


På kvällen blev vi hungrig och gick ner till den lokala pizzerian....
Shit vilken pizza ! Den hängde över kanterna... haha.. gott var det också!



TISDAG
På Tisdagen jobbad farfar och vi umgick med min syster och Emma!

Åker Tunnelbana !

Eftersom det regnade och såg ut att fortsätta göra det så bestämde vi oss för att Junibacken var bästa
aktiviteten för dagen....
Tyvärr var det några fler som också bestämt sig för det....... sjukt mycket folk !

Vi åt "Karlssons köttbullar", åkte Sagotåget och myste massor!
Lilla Emma som verkligen ÄLSKAR Pippi Långstrump blev jätterädd när pippishowen skulle starta..
Så den missade vi tyvärr.. stackars lilla Emma :(

Arvid och Carl-Henrik i sagotåget!


Mys att åka bärsele med pappa!!


Inne i "muminhuset"


På väg ut ur mumins hus...


Gravida systern på Junibacken :)


Emma i ett "svamphus" på Junibacken!


Sötaste lilla Emma ! :)


Efter Junibacken så åkte vi hem till systers lya ..
Syster skulle jobba och Simon hade inte kommit hem, så vi fick leka själva med Emma !

Emma, Carl-Henrik och Arvid på Emmas prinsessrum!


När Simon kom hem så var Arvid jättetrött, så vi åkte hem till svärföräldrarna så att han skulle få sova lite..
Carl-Henrik lagade en supergod pasta med sås! Mums!
Eller var det på Onsdagkväll som han lagade maten.. hmm..


ONSDAG
På Onsdagen slöade vi bra länge...
Arvid och pappan tog en långdusch, Arvid tyckte att det var supermys! :)
Sen åkte vi en sväng till Kistagalleria... måste ju äta där när man är nere!
Dem har en stor Foodcourt där man kan beställa mat ifrån ca 20 restauranger, och ändå äta tillsammans.
Vi köpte libanesisk mat, supermycket mat och gott!

Det blev en glass på McD... Arvid fick också! Gott sa han!

På kvällen åkte Claes-Erik, Carl-Henrik och Nils-Arvid till flygplatsen och hämtade farmorn!
Jag tog en promenad och hade lite "egentid" :)
Farmorn hade köpt massa godis på flyget som vi smoffade i oss... gott igen!



TORSDAG
På Torsdagen åkte vi in till stan för att äta lunch.. (Gjorde vi inget annat än att äta o fika ?!?)

Lunchen åt vi iaf. på NK, mycket gott!

Fika gjorde vi på "fika katten" (fast det hette något annat tror jag.. hmm ?)
jättegott även det iaf!  Arvid åt upp halva farmorns pannacotta .. "mmmm" sa han!

Här stannade vi och fikade också (!) Arvid fick i sig lite käk..



På Torsdagskvällen gjorde farmorn middag efter min beställning :)
2 pajer, en med brocoli och ädelost, en med köttfärs. MYCKET gott !
("Det bästa!")

FREDAG (IDAG)
Idag var det dags för CH att jobba, så det blev till att kliva upp tiiiiiidigt!
06.30 gick vårat tåg hem till Sundsvall igen!
Arvid somnade snällt på tåget och sov 1,5 timme, även jag o CH gjorde det.

Sen när vi kom till stationen så hämtade grannen Roger oss (tack igen!!)
Carl.Henrik stackarn fick bara vara hemma 20 minuter, sen var det dags att jobba..
Och det gör han fortfarande... slutar om 20 minuter..
Jag och Arvid åkte tillbaka till tågstationen vid 13-tiden och fikade med min kusin Jenny som hade en mellanlandning här i Sundsvall ( tågväntat)
Mycket trevligt att få träffa kusinen så där ! :)

Sen vet jag inte riktigt vad vi mer har gjort idag...
Tvättat, städat, diskat så klart... :)

Och så hade vi ju längtat efter Helené och Elton massor, så vi klämde in en gemensam "Ica-shopping"
Ja. vi "klämde" verkligen in det :)

Arvid och Elton fick åka i samma kundvagn..



Nu sitter jag här och väntar på att Carl-Henrik skall komma hem ifrån jobbet...
Tokigt långa dagar han jobbar..

Imorgon och på Söndag är det dock kortdagar som gäller. skönt!



Blev ett rätt så långt inlägg idag.. men så är det när man slarvar med bloggningen.

Kram &  Godnatt /Frida!




Postat av: SoffiZ- Oliwers mamma

Kul med bilder! Hoppas ni hade en trevlig visit i Sthlm=)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits