Fullt ös från morgon till nu !

Hej på er !

Idag har det varit fullt ös hela dagen.

Vid 10-tiden kom rörmokaren.... han hade köpt delar till toaletten....
Han höll på ett tag. sen sade han "kom får ni titta".........
Han visade då att toaletten inte fungerade som den skulle... den slutade inte fylla på vatten!
Stor suck.. hade k-rauta sålt en toalett som var trasig...
Fröken Frida blev arg och ringde K-rauta!
Sade med MYCKET bestämd ton att dem fick komma hit och laga toaletten, eller komma hit med en ny.
Dem lovade att återkomma.......

Eftersom jag hade bokat träff med Evelina o Nelly, så åkte jag och Arvid dit.
Som vanligt så bjöd Evelina på MYKET gott fika.. Tusen tack !
Sötaste lilla Nelly var sååå dukig, kröp, stod och gick längs bord och soffan :)
Arvid ålade omkring och bet på alla Nellys leksaker :)
Rätt vad det var så ringde en kille ifrån K-rauta, och han sade att han själv skulle komma och kolla vad som var problemet med våran toalett.. kanon!!
(fick höra av CH som var hemma, att han kommit rätt så snabbt och fixat problemet på 5 minuter......)
Felet var att rörmokaren hade dragit åt något för hårt... så något hade kommit snett.. vad vet inte jag.
Tack K-rauta för snabb och trevlig service ! Nu kan vi spola i våran fina nya toalett !

Tyvärr så blev det inget fotograferat hemma hos Evelina och Nelly.. tråkigt.. men men kommer fler tillfällen!


När vi kom hem så var vi endast hemma en kortis, sen åkte vi till IKEA !
Där åt vi middag, köttbullar m. tilbehör... Arvid åt sin mat och smakade av våran...
Köttbullar var så där tyckte han idag...

Carl-Henriks vänner Edde och Michael kom till IKEA också, och dem tog även med CH..!
Träning + mat på stan och bio.   

Jag och Arvid åkte hem till mormor/mamma för att titta på hennes nya lägenhet!
Mycket fint, och kommer att bli ännu finare när hon skall renovera!

På vägen hem ifrån mormor/mamma somnade Arvid i bilen.. utan gröt i magen... toker !!
Han sov när jag bar upp honom, och sov vidare i sängen när jag lade honom där...

Jag har plockat och hängt tvätt sen jag kom hem.. kul jul :)

Nu bilder.... ( var det någon som orkade läsa allt babbel förutom svärmor???)


3 män och en baby....
:)
(Edde, Michael och Carl-Henrik !)

(givetvis så ville alla 3 pojkarna dra Arvids vagn.. så söta !!)

Hos mormor så lekte Arvid med alla kontroller. mycket bra leksaker :)



En repris, men nu åt rätt håll !
Arvid fick denna finfina badrock av farmor och farfar !! Tack snälla !



Badmodet 2009 ! Kan tyckas lite kort, men det skall vara så iår !!

(Lite Hugh Hefner över stilen enligt CH.. hihi)



Tack för idag, slut för idag !


Förresten.. pojkarna är ju på bio ikväll... dem ser Baksmällan...
Lite passande var ju bilden jag tog på dem med tanke på filmen.. hehe...

Humor...




Postat av: sparriz

Jag älskar att läsa ditt babbel:) Kuliga bilder:)

2009-07-14 @ 08:30:49

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits