Nu är vi hemma i Sundsvall igen !

♥Hej mina fina läsare!♥
Jag har varit en dålig bloggerska nu i helgen, sorry.
Jag tänker nu försöka att kompensera detta genom att bjuda på massa bilder från helgen!!

FREDAG:
Carl-Henrik arbetade till 16.00...
17.00 var vi på middag hemma hos pappaRoger som fyllt år !
19.00 åkte vi från pappa och vidare till Stockholm!
Arvid tyckte att det var roligare att vara vaken än att sova...
Resan kändes lång, men till slut så var vi framme!
Arvid blev så klart jätteglad av att äntligen få träffa farmor och farfar :)

Här har farfarClaes bytt blöja på Arvid... Efter blöjbytet blev det mys :)


När man fått en ny blöja, så är man en nöjd bebis :)



LÖRDAG:
MammaFrida och PappaCarl-Henrik får sovmorgon!
Farmor, farfar och Arvid myser på morgonen ... tack :)

På förmiddagen tog farmor, farfar o Arvid en promenad..
Jag och Carl-Henrik åkte själva iväg en sväng ner till Barkarby.. knasigt att inte Arvid var med....
Vi shoppade lite... på en leksaksaffär så jag denna ...
Kunde man inte ha skrivit något annat på prislappen?



Dagmar lagade 2st supergoda pajar till lunch/middag.
Ädelost/brocolo och Köttfärs... gott gott !

Gammelfarmor Elsie var också på besök på Lördagen! Kul!!
På Lördagskvällen var Claes o Dagmar bortbjudna på middag...
Jag, Arvid och Carl-Henrik var hemma och myste.. spelade X.box o sov..



SÖNDAG:

På förmiddagen bakade Dagmar bullar, C-H spelade X-box.
(hemma hos mamma&pappa blir även stora pojkar små.. :)   )


Jag, Claes och Arvid gick på en promenad.


När vi kom hem från promenaden så var bullarna färdigbakade...
Arvid ville fotas vid bullarna...


Farfar satt en bulle i famnen på Arvid...
efter 0,1sekund hade Arvid själv tryckt in hela bullen i munnen!!!! 
Han var överlycklig.... så vi lät honom smaka liiiite på den... toker!!



Bulleffekt! Håret åt alla håll, samt sockerhög bebis...hehe..




Min syster och hennes lilla familj var idag hembjuden till C&D på middag!!!
Även gammelfarmor Elsie var bjuden på middag!
Arvid tyckte att det var jätteroligt att få träffa dem :)

Dagmar hade lagat jättegod potatisgratäng och helstekt fläskfile´ .. mums!
Till efterrätt fick vi glass.. mmmm..

SysterElin pussar på prinsen :)


Söta lillaEmma fick paket av oss, bland annat så fick hon denna "pippidräkt"...
Sötaste lilla prinsessan :)



Kusinmys :)


Simon, Elin, Emma och Arvid :)



MÅNDAG:

Idag var det vanlig arbetsdag för stackars Claes...
Dagmar hade tagit ledig för att kunna umgås med lillprinsen(och oss) :)
Här bjuder Dagmar lillprinsen på mosadbanan o Aprikospuré!




På kvällen åkte jag, CH och Arvid iaf. hem tilll min syster, Simon o Emma!
Där var också Hanna, Kubbe och Isabella (Hanna är Simons syster)
Här är en bild på Arvid och Isabella :)

(Arvid 4 månader, Isabella 6månader)

Emma älskar pippi, hon har ett "pippihus"...
Vi hade även idag paket till Emma.. :) För Emma älskar PAKET !!
Idag fick hon möbler & "gubbar" till pippihuset
(pippis pappa, DunderKarlsson o Blom, samt lillagubben å HerrNilsson)


Arvid får en "hejdåpuss" av Emma...
(Seg kamera fotade dock efter pussen)


Väl hemma hos svärföräldrarna så var det soffmys igen :)
Arvids tokiga mamma busar med nappen :)


Arvid trivs mycket bra i farfars knä ♥



TISDAG:
Idag var Dagmar och Claes tvungen att återgå till jobb igen...
Jag o Arvid fick en rejäl sovmorgon.. (11.30!)
Vid 12-tiden så hade vi plockat ihop våran packning...
Innan vi åkte hem mot Sundsvall så stannade vi till hos gammelfarmor Elsie och fikade !

Arvid var lite bitter eftersom han idag inte fick smaka någon bulle... :)


Vid 14-tiden åkte vi från Viksjö..
Arvid vaknade och ville ha mat 15.30..
Sen somnade han igen och vaknade inte förrens vi var i Njurunda...

TUSEN TACK FÖR EN JÄTTEHÄRLIG HELG!
Jag har nu fått laddat mina mammabatterier.. :)


Trots att detta inlägg redan är ca 1 mil långt så kommer här ytterligare några bilder...
Vi har kollat lite på bilder "från förr" hemma hos CHs föräldrar, även hemma hos Elsie.

Här lite bilder på Carl-Henrik....inte helt olikt Arvid :)


Liten Carl-Henrik, så himla söt! :)


Carl-Henrik som bebis med pappa Claes :)


Här ser ni Claes som liten pojke :)   Också han supersöt!!!



Efter att ha sett bilder på Carl-Henrik och Claes som bebisar/barn så känns det superkul
att ska få se Arvid växa och bli större... undrar om han är likt dem ? :)



Nu har klockan rusat iväg.... Ska bara hänga tvätt.. sen är det sova som gäller!!!

KRAM OCH SOV GOTT !




Postat av: Helené

Kul att du är tillbask, så jag har något att läsa ;)



SUper fina kort!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits