Koka egen barnmat !

Hej hej!

Idag har jag och Arvid haft en "duktigdag"
Imorse var vi på promenad med Elton och
Helene, mycket trevligt :)
Lånar lite kort ifrån Helenes blogg.. (Tack)

Jag och Arvid i hurtig stil ;)


Helene o Elton i en mer avslappnad stil ;)



Efter en promenad på ca 1,5 timme så var det dags att gå hem...
Hemma gjorde CH frukost till mig, Arvid han satt o jollrade på i sin gåstol :)


Resterane dagen gick åt till att plocka, diska, tvätta och leka med Arvid.. !

Vid 16-tiden skjutsade vi CH till arbetet.

Sen när jag kom hem så ville Arvid kocka lite.. så jag sa okej.
Fram med mixer, kastruller, och matvaror!

Först skala, sen hacka...

 

Sen koka...


Sen mixa...



Sen kylas ner.. och tillslut ner i burkar!



Idag blev det 10 port. morotspuré, 10 port. potatis/palsternacka
samt 5portioner broccoli !

Det mesta hamnade i frysen (nu portionfryst i bullformar, sen skall dem lägags i plastbunkar)
Perfekt att plocka fram portionsvis !


Idag vid 18.30 blev Arvid trött.. jag försökte natta honom, men efter att ha burit  honom i ca 1,5timme så gav jag upp...
Ner med honom i overallen, på med mössa och vantar....
Sen ner till bilen... broooom... åkte i ca 10 minuter.. sen sov han så skönt.. :)
Väl hemma så tog jag av honom overallen och lade ner honom i sängen... Zzzzz....



Fick förresten rabattcheckar idag...!
Från H&M och ICA.. Tack tack...




Fick även specialerbjudande från ICA (sånt som vi ofta(?) köper)




Nu ska jag strax fixa lite i köket..
Få tillbaka det i topptrim! Hej hej/Frida!


Ps. små bilder går att trycka på, då blir dem STORA! Ds.





Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits