Mormormys och biodate !

Halloj !

Då var det dags att blogga igen då!

Vi har för första gången haft en hel natt utan matning, nattning och sömnuppehåll på 10,5 månader !
Arvid sov hos sin mormor, och det har gått superbra! Både för mormo och för Arvid :)

Igår kväll somnade han sittandes i mormors famn... :)  Sötproppen!

Jag och Carl-Henrik var igår på bio tillsammans för första gången sedan Arvid föddes.
Carl-Henrik var snäll och lät mig välja film :) 
"sommaren med Göran"... helt klart sevärd... rolig film, men värdelöst slut. Det fanns liksom inget slut.
Kändes lite som att man såg en TVserie, och nu väntar man på fortsättnignen nästa vecka.. trist.

Efter Bion hade vi tänkt att äta på stan, men eftersom vi ätit rätt rejält med popcorn, så fanns det helt enkelt ingen plats i magarna... vi åkte hem och tänkte "vi fixar något hemma"... men väl hemma så åkte godisskålen fram.. och ja, det fick bli våran middag... tillsammans med ost, kex och pesto ! Mums :)

Vid 22-tiden gick jag och läste bok i sängen.. somnde rätt fort... CH somnade i soffan, men kom och lade sig vid 23.30..
Sen sov vi till 09.00 (då någon tok ringde på CHs telefon ;)  )
VI klev då upp, men redan vid 09.30, så gick jag och lade mig igen..sov till 11.30.. sååå skönt :)

Sen åkte vi in på stan och åt lunch.. men sen ville vi hämta våran lillfis !!!
Lillfisen blev glad att se oss, men visade ingen superglädje.. han var nog liiiite trötttis..

Nu är pappan och fikar på Birsta med Edde o Michael. Arvid sover dagens 3:e tupplur.

Slut på text. nu kommer bilder !
Bilderna är ifrån förrgår... Drakborgen med Evelina o Nelly !

Arvid åkte bobbycar...



Hängde lite i nätet...



Ålade omkring i stora borgen...



Lekte i tunneln !



Relaxade i vagnen och pratade med draken...



Åkte en leksaksbil utan att hålla i sig..



Sålde godis i kiosken..



Åkte brandbil med Nelly !



Denna bild är klockren tycker jag !!!
Ser ut som att Arvid är en arg trafikant.. Nelly sitter snält som en liten tant bredvid :)



För några dagar sedan var vi på Coop och handlade..
 Arvid fick då för första gången prova att åka i en storpojksvagn !
Lite tråkigt så fattades ratten, men Arvid tyckte att det var superkul iallafall !!




Nu skall jag sätta igång diskmaskinen... sen är det nog dags för lilleman att vakna.

Ikväll blir det bullbak !  Jag kommer nog att ha rätt så svårt att somna ikväll .. sov ju till 11.30 !


Tusen tack snälla mamma som passade lille Arvid över natten, sååå skönt att vi fick soooova!


Kram /Frida !




Postat av: Dagmar

Tycker att Arvid är lik sin farfar när han sitter bakom ratten....

kram

farmor

2009-08-20 @ 08:47:58
Postat av: Modern..

Tack för att jag fick låna världens bästa Arvid..mm..ok lite ont i armarna har jag..är nog lite ovan att bära och lyfta..men mysigt var det..kram..

2009-08-20 @ 10:15:34
Postat av: Farfar Claes

Arvid tar sin mansroll på allvar och försöker hålla ordnig på trafiken och köra Nelly tryggt och säkert. Däremot känner jag inte igen typen av medpassagerare med Nellys lugna och fina hållning vid sidan om...

2009-08-20 @ 13:07:33
Postat av: Frida

Haha.

Vad är det jag anar? Ett litet "krig" mellan farmor o farfar.. hihi.



Det ser verkligen ut som att Arvid sitter och svär åt någon medtrafikant. hihi...


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits