Fikamys med Filip, Anna-Carin och Janne !

God kväll !

Då var det fredag igen... rätt skönt, trots att man inte har jobbat.
Fredag är liksom alltid fredag ändå...
Fredag innebär ju god mat och så.. hehe. ja, ni såg min middag i inlägget innan.. :)
Korv, makaroner och grönsaker. Mums säger jag.
(Ett glas vin blev det till.. så klart.. )

Idag fick jag lite "egentid" !
När andra mammor får egentid så brukar dem vilja:
* Gå på bio
* Gå på krogen
* Umgås med vänner.
Vad vill jag då ?
Jag vill städa :)   Älskar att ha fint hemma, rent och fint.. allt på sin plats.. ja, ni vet...

Carl-Henrik och Arvid får ner på Birsta på förmiddagen, ett vägghänge till TVn skulle fixas.
Jag fick då lite "egentid"... Yeees.. städtime !!
Städade och fixade i ca 2 timmar.. blev så fint så...

Sen kom dem hem, och CH han bara byta om, så skjutsade vi honom till jobbet...
Sen när jag och Arvid kom hem så var det dags för honom att sova tupplur.
Vid 14.30 kom Anna-Carin, Filip och Janne på besök!!!
jättetrevligt hade vi, fikade och busade.
Arvid var lite smågring.. men det släppte lite när han insåg att janne inte vad farlig ;)

Nu lite bilder !

Arvid åkte lite bobbycar...


(har ej förstått att man skall ha fötterna nere och göra fart med... kommer väl snart...)

Filip fick provsnurra i Arvids snurrfotölj !



Lille Filip lånade Arvids sångbok....



Men Arvid var kvick med att ta den ifrån honom....stackars Filip !!!



Då lånade Filips i stället flodhästens huvud...



Men även det snodde Arvid av honom....


(Nu har Anna-Carin tagit musikboken!!!)


Sen ville båda killarna busa med Janne !




Arvid var helt slut när dem åkte hem....
Han hade endast sovit 2st korta tupplurer... á 20 minuter...
Så vi åt lite mat, sen dusch och sen raka vägen till sängen.
Somnade på ca 5 minuter...

Avslutar med en bild på en trött Arvid som sitter och dricker vatten själv !



Hej så länge /Frida !




Postat av: Acca

tack för en mysig dag och gott fika! de måste vi göra oftare...nu när filip vuxit i kapp och oxå kan ta sig fram å busa:) kram kram


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits