Drakborgen, hårda bord och Teletubbies !

God kväll !

Då var det Torsdag, och snart har ännu en vecka passerat.
Denna vecka är lite speciell, för nästa vecka är en helt annan vecka.
Nya förutsättningar, och "nya" utmaningar.. nog om det nu......

Idag var hela familjen på drakborgen och lekte ! Supermys att vara där med CH och Arvid!
Arvid börjar "få ut"  något av att åka dit nu också.. inte bara ligga och titta på alla andra som leker.
Nu leker han själv massor också ju! Ålar omkrig och leker :)
Vi träffade en kille där som Arvid går babysång med, han var där med sin pappa !
William heter han, och han har verkligen blivit en riktig "storkille" Vilken fart det var på honom..
Arvid vile gärna leka med William, men William var alldes för snabb för stackars Arvid :)

Arvid åkte brandbil !



Och så lekte han självklart massor !




Igår var vi på fikaträff med "familjelivsgruppen".
Först samlades vi hemma hos Jennie, Sara och Milo för en kopp kaffe.
Sen bar det iväg till en lekpart.. lite väl mycket uppförsbackar för min del ;)

Fikadejtade med Evelina och Nelly innan fikaträffen...

Arvid fikar på stan !


Nelly var lika snäll som vanligt :)



Arvid charmade Nelly med sitt skratt... hihi..




Vagnparkering hos Jennie, Sara och Milo !



Barnen busade på altanten innan vi gick på promenaden...!


(Från vänster: Milo, Maja, Sara och Jennie )

Arvid i sandlådan... !



Arvid och Rasmus leker i sanden !




Trevligt att träffa alla bebisar/barn och mammor igen !


När jag var på stan så irriterade jag mig som vanligt på att man skall betala för att få byta blöja
eller gå på toaletten.
(dock var det Evelina som betalde idag, men iallafall....)
Jag uppmanar därför alla att göra som jag gör !

När du varit färdigt på toaletten, så låser du dörren innan du stänger dörren.. hmm... hehe
Svårt att få fram vad jag menar just nu.. men, en bild säger ju mer än tusen ord..


(Detta för att nästa person som skall använda toaletten skall slippa betala!)

Arvid visar att han har öron....




Idag fick Arvid sitt första rejäla blåmärke !!!!
Han stod upp vid soffan (som han gör ca 96% av dagarna nu....)
Jag hade skjutit bort soffbordet, så att han itne skulle ramla och göra sig illa...
Men  !
På något vis så lyckas han slänga sig när jag inte såg !!!
Han slänge in lilla söta kinden i bordet !!!!
Ett långt blåmärke pryder nu lillkinden.. stackars fisen !!
Han blev så ledsen.. men nappen och mammas famn gjorde det lite bättre iaf...


Här är något som gör Arvid glad...

Hans favvoklipp på youtube...



Avslutar dagens blogg med att visa de 2 pajer jag bakade igår!
En med blåbär... och en med Kiwi & vindruvor ! MUMS!




Tack och godnatt ! /Frida !




Postat av: karla

ahaha theodore älskar teletubbies också:P:P

Postat av: Modern..

jag vill också smaka..mm..

2009-08-28 @ 00:19:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits