Första riktiga lediga dagen..!

Hejsan hej.

Tankar:
Idag är det måndag, en måndag som jag inte jobbat på.. känns lite konstigt.
Har denna vecka semestervecka.. nästa vecka börjar min tid som "förälderledig"..
Tyvärr så hade jag ej semsterdagar nog att plocka ut till bebisen kommer..
Men men.. huvudsaken är att kroppen får vila och lugn och ro..

Föräldrarutbildning:
Idag blev det dock ingen sovmorgon...
07.00 ringde klockan...*gäsp*  (sa hon som var vaken till 03.00)
09.00-11.00 var vi på föräldrarutbildning...
Vad lärde vi oss idag då?
Hmm..... seriöst så lärde jag mig nog inget..
Tycker att man borde lägga upp föräldrarutbildningen på ett helt annat sätt än vad dem gör.
Jag är intresserad av tips om hur det blir när bebisen kommit.
Vilka salvor och puder som är bra. Hur bebisar kan bete sig i olika situationer osv.
Jag vill inte veta allt om olika kroppsvätskor, kroppensuppbyggnad osv.. menmen..

Dagens tupplur:
Dagens tupplur varade mellan 12.00-15.30.. smart Frida..
Kommer jag att kunna sova ikväll ? Nja.. menmen...

Dagens middag:
Supergod gröt och fiberbröd m. skinka och avvocado.. mums!

Kvällen:
Vi flyttade på ett skåp.. skall placera saker i det.. böcker osv.
Har tvättat 2 omgångar tvätt...
Skall snart stryka pyttesmå bodys mm.
Carl-Henrik är just nu på handbollsträning.

Mina TVplaner för ikväll:
19.30 Tv3 Sjukhuset
20.00 kanal5 Outsiders
21.30 svt2 Singelmammorna

Ett tips för er som inte redan vet...
www.tv.nu

Hej hej//Frida!







Postat av: jennie

Men det fortsätter ju med träffar sen när bäbisarna är född oxå, genom BVC, å då är det väl mer sånt där praktiskt prat å tips som jag förstått det.

Postat av: Ida

Hejsan....tänkte bara ge dej ett gott råd nu såhär innan......Vila,vila,vila,vila allt vad du kan!!! D är som att kuta marathon 17 ggr om att föda barn,slitsamt som bara den,men d är d förstås värt sedan....:D!!! Jag har lite fler tips som du kanske kan ha nytta av när den lille kommit,du får väll hojta om du är intresserad av att höra.......Kram // Ida

2008-09-23 @ 08:19:34
Postat av: pernilla

ja bara fråga om du e nått du vill veta.. jag kan ven berätta massa saker du INTE vill veta..heheehh

2008-09-24 @ 15:36:04
URL: http://pumzan.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits