snö, tö och julklappsönskelista (!)

God morgon.
Ute faller snön...lite tidigt va??
Det är jättefint.. jättemysigt...
Men hua.. det blir ju så halt!
Men för att väga för och nackdelar mot varandra...

Fördel snö:
* Mysigt
* Det blir ljusare på kvällarna
* Det blir mjukare att landra m. bilen om något händer (peppar peppar)
* Man kan snart åka pulka (?)

Nackdelar snö:
* Halkan
* Tö

Hmm.. verkar ju vara mer positivt ändå.. jaja.. välkommen snön !


Idag ska vi åka och fika hos en tjej som heter Sara!
Sara ingår i gruppen jag har träffat sen jag var gravid i v. 14-15..
Vi var 8st som träffades på internetsidan "Familjeliv"...
Vi bestämde att vi skulle ses för en fika på stan...
Första fikaträffarna hade alla "små magar"...
Ju längre tiden gick, ju större magar fick alla :)

Och nu är alla bebisar födda.. =)
När vi var gravida träffades vi varannan vecka.
Nu träffas vi varje vecka!
Jättekul att se hur alla bebisar utvecklas och växer!


Ikväll är det möte med bostadsrättsföreningen!
Vi skall rösta om vi skall skaffa gemensam EL... spännande...

Imorgon ska jag och Arvid åka till Milko kl.14.00
Kul att träffa alla kollegor..
Jag arbetade min sista dag 19 September... Har alltså varit hemma i 55dagar nu !
Dagarna springer iväg...sluta upp med det!

I den här takten så är det snart jul..
Får jag skriva en egen önskelista iår.. eller är det bara Arvid som får önska?
Äsch.. jag prövar väl så får vi se om tomten läser lista :)

Fridas önskelista:
* Presentkort på H&M
* Presentkort på IKEA
* Pyjamas (varm, inte nödvändigtvis snygg)
* Mascara (Loreals dubbelsidiga, röd/vita)
* Dator ;)
*

Arvids önskelista

* Elektronisk örontemp  (Tomten har koll på detta !)
* Pyjamasar strl (?)
* Varma kläder strl (?)
* Fårskinn    (Tomten har koll på detta redan!)
* Sittgunga (batteridriven)
* Leksaker

Så där ja.. nu har jag och Arvid berättat för tomten vad vi önskar oss :)
Jag har ca 80 läsare/dag på min blogg.. kanske är tomten en av dem..

Ska bildblogga senare idag..

Hej hej/Frida & aRviD




Postat av: Farmor

Hej Lilla Arvid har hört från tomten att han håller på att borstar fårskinnet så att du får något mjukt att ligga på. Tomtenissarna är i fullgång med att göra leksakerna. Detta har jag hört från tomten själv.

Puss farmor

2008-11-13 @ 13:37:42

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits