Denna dagen, så helvetes varm...

Ursäkta min svordom i rubriken, men det är så jag känner.

Idag vaknade vi kl. 09.00. varmt, vidrigt, måste ha luft...!
Kl. 09.15 säger jag till Carl-Henrik... "Ska vi åka och bada?"
Han säger "Ja, när?"
Jag säger: "NU"
30 minuter senare sitter vi i bilen på väg ut till släda (alnö)
På vägen köpte vi med oss varsin sallad och lite dryck.

Nästan tomt när vi kom, skönt !


1,5 timme fixade jag att ligga i värmen.. sen HEM.. måste HEM...
Väl hemma slocknade jag i sängen.. så skönt, men så varmt när jag vaknade...

Köpte glass på City Gross, glass är gott.

På Em. åkte vi till Willy:s och köpte massa god mat.
CH gjorde iordning en ljummen potatissallad, heta korvar och en god sås.
Sjukt duktig han är min älskade sambo!!

Krafterna är nu helt borta..
Tror inte ens jag skulle orka springa ner för trappen om det började brinna..

Igår när vi var på stan så såg vi en mycket märklig man. (iaf kläderna)
Kunde inte låta bli att fota... (elak, jag?)

Roligt är också att han matchar med bankomaten.. hihihi....


Nä, nu är det duschdags.. sen ett försök att sova..

Tjoho/Frida




Postat av: Nina

Det var en mkt märklig klädsel?

Ha ha!

Ja,jag hade nog oxå tagit ett foto av han...herregud hur han ser ut!

Postat av: Jessica

Hahahaha!!! Skitkul!!! Kul att få börja dagen (som jag för övrigt tillbringar i en bunker) med ett skratt!!!



För övrigt är jag väldigt nyfiken på den omtalade ljumna potatissalladen, kan man få recept?

2008-07-26 @ 10:12:34
Postat av: Carl-Henrik

Ruccola, Babyspenat(eller maché-sallad), Grön Sparris, Rädisor, Röd Lök, Salladslök, Avocado, Färskpotatis, Paprika, Dill, Champinion, Tomat(utan kärnhuset)



Till dressing, lika delar olivolja och vitvinsvinäger, ta i stark senap(grey poupon) och söt senap, krydda med salt peppar, senapen är största smakgivaren



Sås till, gräddfil med massor av hackad dill och färsk riven pepparrot



Serverades med kryddiga korvar

2008-07-26 @ 15:26:27

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits