2meter *50 år = Ahaa..!

Hej hallå!

Då var man hemma en snabbis då...
Så här har helgen sett ut för mig.

Fredag:
Jobbade fram till 14.00
15.30 Mamma hämtade mig
16.11 Hoppar på tåget till Stockholm
På tåget får jag uppleva både det ena och det andra.. haha
Första underliga:
En herre och en betydligt yngre kvinna sitter bakom mig...
Herren beter sig mkt underligt... ev. full, ev. påverkad av något...
Herren söker tröst hos den yngre kvinnan... vilket hon ger honom...bisarr syn...
Herren får ett telefonsamtal, varpå han ser bestört ut, och sedan brister ut i gråt...
Söker återigen tröst hos kvinnan... Ja, det låter kanske inte något konstigt.. men jag lovar.. Det var mycket obehagligt att sitta 20 cm framför dessa två...
Andra underliga:
Mittemot mig sitter en mamma med 2 barn.. Mamman ser väldigt less ut, allt är jobbigt, barnen tjatar, mamman ledsnar, barnen tjatar ännu mer... Mamman tvångsmatar barnen med mandarin.. barnen grinig..
Sedan skall mamman byta blöja på det mindre barnet.. och inte går hon till toaletten.. Nej nej...
Hon klär av pojken byxorna, rycker av en ba*sblöja och där står han... naken och illaluktande... Mamma torkar honom med våtservetter och drar på en ny blöja..
Har människor inget förstånd?? Inte vill väl jag(samt andra i tåget) se då hon inför oss byter ba*sblöja på sonen...
Suck för vissa människor...
Tredje underliga:
I Gävle kliver en kille, av okänd ålder och okänt ursprung in i tåget.. sätter sig givetvis bredvid mig...
Jag sitter i lugn och ro (nja) och lyssnar på en ljudbok...
Killen knackar på mitt knä och säger "Har du sett min nya mobilish? "
Frida: -Fin telefon.
Killen:- Hur många Gig har du i ipoden`?
Frida: -30...
Killen: .-Jag har 8Gig i min mobil..
Frida.. -Bra... Stoppar in lurarna i örat... 2 sekunder senare...*knack knack*på knäet...
Killen. -Vad hardu för abbonemang på mobilen?
Frida: -Parlino
Killen:- Vad är det? Hur skaffar man det? vad kostar det? kan man surfa? bla bla bla...

EFter att ha kollat på hans jättehäftiga mobil i 10 minuter så frågar han vart jag är på väg...
Jag svarar honom: Till min svärfar som fyller 50år...
Killen: Vart bor han då?
Frida: i Viksjö
Killen lyser då upp och säger :Fan va najs, jag skall till jobbet och jobbar i Jakobsberg, så jag kan åka med dig och din sambo !!
Frida: Ehh... Nja, vi skall äta pizza på vägen......
Killen: Perfekt, för jag är också hungrig....
Frida: Nja, vi skall till Kungsängen och äta med min syster....
Killen: Jaha.. och dit kan jag itne följa eller?
Frida.: Ehh. Nej. det går nog inte för sig..

Bla bla bla.. Sen äntligen framme i Stockholm....!!!!

Vad är det för folk som åker tåg egentligen???
Har ni inget vett? Eller är det jag som är känslig ?

Väl framme hos svärföräldrarna blev det pizza och "på spåret".. sjävklart kunde CH allt som vanligt.. =)
(Blir så stolt!)

Somnade nog efter det... minns inget mer iaf..

Lördag
08.00: Dags att vakna !!
09.00: Paketen inslagen och uppvakning av Claes är det som gäller !!
Sen drar det igång...
Storstädning av hus, samt matförberedelser !
Hämta farmor, lämna farmor.
Köpa grillkol, damma hyllor... pust pust...

16.30 *pling plong*
ett 30-tal gäster kommer och kvällen blir mycket lyckad !
Väldigt god mat hade dagen innan lagats av Dagmar och CH.. Gott gott !
Jag tror att klockan vad 03.00 då den sista gästen åkte hem.. iochmed det så somnade Frida...
Vi hade tänkt att ställa klockan på 10.00... men vi somnade innan vi ens tänkt tankten...

Söndag
12.30... Vi vaknad..shit...brådis nu!!
12.30-13.30 duschar, äter, stressar!
13.30 Åker till syster m. familj i Gettoängen...
14..40 Åker från syster till tåget
15.30 Sätter mig på ett tåg till Sundsvall
19.30 Anländer till Sundsvall, där mor hämtar mig.
20.00 Slänger i en tvätt i maskinen
21.00 lägget tvätten i tumlaren.
21.45 Skall gå ner i tvättstugan och hämta tvätten!

Och där är vi nu...

Imorgon väntar följande:
07.00 Blir hämtad och åker till Östersund för konferens!

Kommer åter hem på Tordag em....

Den som ändå fick vara pensionär...!! Vill sitta ner, vill dricka kaffe. vill sova då jag känner för det...

Suck och pust !


Helgen har iaf. varit mycket trevlig, träffat massa goa människor och njutit goood mat !

Nu önskar jag er alla en god natt !

//Fröken Sjölander!




Postat av: Angel

På onsdag är det jag som blir ett år äldre! :) Men kalaset hölls igår.
Jo, jag är dålig på att uppdatera. Skyller allt på jobbet! :P

Postat av: Frida & Alicia

Vad du reser=)

2008-01-08 @ 20:26:50
URL: http://fridaa.bloggagratis.se

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits