Försovning, äta ensam och plocka undan..

Hej på er!

Igår kväll tänkte jag att jag skulle kliva upp kl 05.45 idag...
Tänkte vara på jobbet 07.00
Tanken var ju god iaf....

Men av någon konstig anledning så blev det inte så..
Vaknade ca 06.50 av att Carl-Henrik ringde (!!)
Härligt att få vakna av hans röst, men sen blev det brååådis!!!
Kom till jobbet vid 08.00 istället för 07.00 (!!!!)

Dagen på jobbet gick bra, förutom att många av mina kunder fortf. har semester..
16.40 åkte jag från jobbet...
Hungrig som en utsvulten raka vägen till Ica i Nacksta....
Tänkte "korv m. bröd" eller microlåda...

MEN.. istället blev jag inspirerad av en fläskfilé som sa "hej" till mig!

Köpte 400gram Fläskfilé, Creme fraice Extra fin Fetaost& soltorkad tomat,
samt bandpasta.....(lök hade vi hemma)

Skar fläskfilén i små strimmlor, stekte denna tillsammans m. lök.
Hälde sedan i Creme Fraicen i stekpannan
Kokade bandpasta...
Kanongott på bara ca 15 minuter!!!
http://www.milko.se/templates/Product.aspx?id=364 (Godaste mejeriprodukten!!)





Resultatet:


Köpte även melon som skall ätas till kvällsfika..

Trist att CH inte åt tillsammans med mig... Längtar till SÖndag !!


Gårdagens syjunta har lämnat sina spår... idag blir det undanplockning av maskin å tillbehör.
Skall även hänga tvätt och vika gårdagens...
Tänkte också hinna med att vika om allt som ligger i linneskåpet!

Hej så länge//Frida





Postat av: Jessica

Detta får nog bli middagen för oss!!! Mmmm....älskar verkligen denna Creme fraiche!

2008-08-12 @ 10:48:42
Postat av: Frida

Jessica:

Låter bra det =)

På vägen hem från affären kom jag på att jag skulle ha köpt färska champinjoner.. men men..

Det får bli nästa gång =)



Kram/F


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits