2 saker jag stör mig på ....

Idag har jag och CH måste se 2 av de värsta saker vi vet...

1.

När vi skulle åka ifrån stan så såg vi något vidrigt!!
En gubbe i bar överkropp!

Varför kan man inte ha kläder på kroppen när man är bland folk?
Jag anser att det borde vara straffbart att vistas baröverkroppad i vissa miljöer.
Tex. affärer, stadskärnor.. äsch, överallt !
Undantag: Stranden, och på den egna gräsplätten hemma.

Jag mår dåligt av alla dessa bara magar.

Vem tror att jag vill se en hårig fet mage? (mage överhuvudtaget)


2.
När vi var på IKEAs tygavdelning så ser vi:
En mamma som ammar sitt barn på ca 1,5år.

Mamman satt på en hög tyger, och hade helt enkelt slängt ut ett
bröst genom halsöppningen på sitt urtvättade linne.
Barnet låg i hennes knä, men hade ätpaus just när vi gick förbi.

Mamman sitter där och pratar med 2 andra (kanske sambo+vän)
Ungen ligger i knäet... brösten hänger ut genom halsöppningen.

Snälla.. !
* Låt oss slippa se dina bröst
* Låt barnet amma i en lugn miljö.



Jag önskar att det kunde stiftas 2 nya lagar.
1. förbjudet att gå utan anständiga kläder på allmän plats.
2. förbjudet att amma på allmän plats
(givetvis så kan man amma med. tex en filt över
 barnet/bröstet om man ej har möjlighet att gå undan någonstan)


Så där ja... nu känns det bättre....
Visst håller ni med mig ?

/Frida !





Postat av: mli

Tack och bock :D

Postat av: Jessica

Kan bara hålla med dig!!! Svettiga håriga magar i affären och på uteserveringar i stan går fett bort!!!



även ammning på tyghögar... :D

2008-08-10 @ 10:43:30

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits