Middagstips !

Hej hej !  (Eller Host host)

Är fortfarande förkyld och hostig... börjar bli lite le på det nu då...

Satt på jobbet och var ashungrig... Funderade på vad jag skulle äta till middag..hmmm...
Kom på att jag igår tagit ut en bit kassler ur kylen...

Åkte till Konsum ochc köpte:
Purjolök
Milko 4% Grädde med lååång hållbarhet.
Milko Creme Fraice.
Färska champinjoner
Champinjon/kantarellsås på påse.
Jasminris

Gjorde följande:
Stekte Kasslern i bitar (typ 1*1cm)
Hackade purjo och stekten den.
Skivade Champinjonerna och stekte även dem.
Hade över detta i en kastrull.
I stekpannan hade jag nu i grädden, och vispade ner 2st såspåsar.
Spädde ut med 2dl vatten.
Ploppade sedan i 2 stora msk Creme fraice,
Lät koka.

Blandade sen ihop såsen med det som fanns i kastrullen...
Kokade lite till...

Till detta kokade jag mitt favvoris, Jasminris !

Sjukt gott och väldigt enkelt...  =)


Smaklig spis !

/Fröken Frida !









Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

hits